וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד החברים הסתיים: הליכוד זז ימינה?

פנחס וולף

3.10.2010 / 16:28

המפקד של מפלגת השלטון ננעל ביום שישי, ולטענת פעילי שטח חלה עלייה במספר החברים שיתנגדו לפשרות טריטוריאליות. מנגד, גורמים אחרים בליכוד טוענים שכוחו של נתניהו דווקא עלה וכי ה"פייגלינים" נחלשו

מפקד החברים בליכוד הגיע לסיומו, ובמפלגת השלטון מנסים לנתח את תוצאותיו. לפי הערכות של פעילים, כ-12 אלף מתפקדים מתוך 50 אלף המתפקדים החדשים שהצטרפו למפלגה מאז הבחירות האחרונות לכנסת בפברואר 2009 ועד נעילת המפקד ביום שישי, הם מתפקדים "אידיאולוגיים". במלים אחרות: מתפקדים שלא יסכימו לפשרה טריטוריאלית.

אם הערכה זו נכונה, מדובר בעלייה בכוחם של הגורמים ה"אידיאולוגיים" בליכוד, בניגוד לציפייה שהייתה לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה כוחם ייחלש. עם זאת, גורמים אחרים בליכוד העריכו כי המספרים נמוכים בהרבה מ-12 אלף וכי כוחו של נתניהו עלה לעומת הכוח שהיה לו לפני תחילת המפקד.

בפריימריז 2009 היו בליכוד כ-85 אלף בעלי זכות הצבעה, מתוכם הוגדרו כ-10,000 "אידיאולוגיים". נכון לעכשיו, ישנם כ- 135 אלף בעלי זכות הצבעה, ו-22 אלף מתוכם מוגדרים כ"אידיאולוגיים", לטענת גורמים הקשורים לקבוצות ה"אידיאולוגיות" במפלגה.

בנוסף לבעלי זכות ההצבעה, ישנם עוד כ-40 אלף חברים רשומים שעליהם לחדש חברות בתוך שלושה חודשים כדי שתוענק להם זכות הצבעה. הערכה היא כי רבע מהם יחדשו חברות, כך שמספר הבוחרים יעמוד בסופו של דבר על 145 אלף איש. בשלב זה קשה להעריך לאילו קבוצות משתייכים חברים אלה.

השר כץ פקד 10,000 חברים

במקביל למספר קבוצות שפעלו לצרף למפלגה חברים המזוהים עמן, גם קבוצות הימין היו פעילות במיוחד וערכו קרוב למאה חוגי בית ברחבי הארץ שאותם ארגן מטה "הליכוד ימינה" בו חברים פעילים משני צידי הקו הירוק כגון יוסי דגן, היועץ האסטרטגי של ראש מועצת שומרון.. עם משתתפי חוגי הבית נמנו השרים גלעד ארדן ויולי אדלשטיין, חברי הכנסת דני דנון, ציפי חוטובלי ויריב לוין. גם ח"כ לשעבר אפי איתם, קבוצת "מרחב יש"ע בליכוד" של שבח שטרן ונתן אנגלסמן ו"מנהיגות יהודית" של פייגלין פקדו חברים למפלגה. 12 אלף המתפקדים ה"אידיאולוגיים" נחלקים בין כל הקבוצות הללו.

מלבד הקבוצות האידיאולוגיות, הצטרפו לליכוד גם צעירים רבים ובני העדה האתיופית. יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, פקד על פי הערכות הרווחות בליכוד כ-10,000 חברים. יו"ר המרכז, השר משה כחלון, וח"כ חיים כץ פקדו אף הם על פי הערכות אלפי אנשים.

גורם בליכוד, המשתייך לאחת הקבוצות האידיאולוגיות, אמר היום כי, "תוצאות המפקד הן אמירה ברורה כלפי השרים וחברי הכנסת, אך גם כלפי ראש הממשלה. ישנה בליכוד מסה קריטית המחזקת את חברי הסיעה שיהיו נאמנים לארץ ישראל ולבנייה בהתיישבות ובהחלט ניתן לומר שהיא גם מסנדלת את ראש הממשלה לעמוד על המשך הבניה ועל עקרונות הליכוד - שמירה על ארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully