וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל קיבל שוחד במחסום - ונשלח למאסר

יהושע בריינר

3.10.2010 / 15:53

בית הדין הצבאי ביפו גזר 14 חודשי מאסר על חייל, שהוצב במסגרת המשטרה הצבאית במחסום חיזמא, וקיבל שוחד מעבריינים על מנת להעביר סחורה ללא בידוק לשטח ישראל

בית הדין הצבאי ביפו גזר היום (ראשון) 14 חודשי מאסר במסגרת עסקת טיעון, על חייל שהעביר כלי רכב במחסום חיזמא צפונית לירושלים אל תוך שטח ישראל, ובתמורה לקח שוחד בכ-20 הזדמנויות שונות.

החייל, רב טוראי י', שירת בגדוד המעברים של המשטרה הצבאית ובמסגרת זו שירת במחסום חיזמא צפונית לירושלים. על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה החייל, ניצלו גורמים פליליים את מצוקתו האישית של החייל, זאת לאחר שמשפחתו סבלה ממצב כלכלי קשה, ציידו אותו במכשיר פלאפון, ובתמורה ל-500 שקלים העביר החייל משאיות ובהם ביצים ללא כל בידוק משטחי יהודה ושומרון אל תוך שטחי ישראל.

יש לציין כי מדובר בכלי רכב בעלי לוחית זיהוי צהובה, וכי בשום שלב לא העביר החייל פלסטינים ללא כל בידוק. היום, בהכרעת הדין, הביע החייל צער על מעשיו ואמר כי ביצע אותם רק על רקע מצב כלכלי רעוע.

"החייל נוצל על ידי עבריינים"

בתחילה הואשם החייל בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים וכן בפגיעה בביטחון המדינה, אולם לבסוף הורשע רק ב-20 מעשי שוחד וכן בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים ובריאות והורד לדרגת טוראי.

"הנאשם מעל באמון שניתן ופגע במאבק על ניקיון פועלם של חיילי צה"ל", אמרו בתביעה הצבאית, "הנאשם העדיף את האינטרס האישי בדמות קבלת שוחד על פני אינטרס הביטחון הלאומי ובכך המיט בושה על צה"ל".

עורכי דינו של החייל, אייל בסרגליק וחיים מכלוף בירכו על העונש הקל יחסית, זאת לאור העובדה כי החייל הורשע בעבירות חמורות. "אין ספק שההסדר שהוצג משקף את המצב הראייתי בתיק", אומר עו"ד בסרגליק, "החייל נוצל על ידי גורמים עבריינים בשל מצבה הכלכלי של המשפחה. גם המאשימה מסכימה בפועל, שלא מדובר בעבירה ביטחונית, ואנו מקווים שהחייל יוכל לחזור ולשרת בסיום התקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully