וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: עלייה במספר הילדים המחלימים מסרטן

אריאל נוי

3.10.2010 / 13:02

מנתונים שהציגה האגודה למלחמה בסרטן לקראת מבצע "הקש בדלת" עולה כי בכל שנה מאובחנים 380 ילדים שחלו בסרטן. לפי הנתונים, חמישה מכל שישה ילדים צפויים להחלים

מערכת וואלה!

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

לקראת חודש המודעות לסרטן השד ולרגל 50 שנה למבצע "הקש בדלת", נחשפו היום (ראשון) מחקרים ונתונים חדשים על המחלה ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן. מנתוני הדו"ח עולה כי מספר המחלימים מסרטן בישראל הולך וגדל משנה לשנה. עוד דווח כי כ-1,400 ילדים בישראלים חולים במחלה, ובכל שנה מתגלים בממוצע 380 ילדים נוספים, כאשר חמישה מכל שישה יחלימו מהמחלה. למעלה מ - 70% מהנשים שנבדקו באופן סדיר במסגרת תוכנית הסריקה בממוגרפיה, אובחנו בשלב מוקדם של מחלת סרטן השד, המאפשר שעורי ריפוי גבוהים ביותר. סקר חדש קובע כי 60% מהציבור חוששים ממחלת הסרטן יותר מאשר מחלת לב או סוכרת. בקרב כ- 53% מהישראלים, מישהו מבני משפחתם חלה בסרטן וכ-85% יעדיפו שהצוות הרפואי ימסור להם את כל המידע הרלוונטי במידה שיחלו בסרטן.

לדברי יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, פרופ' אליעזר רובינזון, מספר המחלימים ממחלות הסרטן הולך וגדל משנה לשנה, בזכות הגילוי המוקדם והטיפולים החדישים. "ניתן למנוע כ-65% ממקרי המוות ממחלות הסרטן, על ידי הימנעות מעישון, מחשיפה בלתי מבוקרת לשמש, באמצעות שמירה על תזונה נכונה ומשקל גוף תקין ועל ידי ביצוע פעילות גופנית סדירה. אימוץ סגנון חיים בריא יותר יאפשר שיפור משמעותי בבריאותנו ויסייע לנו במניעת מחלות הסרטן השכיחות. חשוב לציין, כי ביצוע בדיקות לגילוי מוקדם של מחלות רבות עשוי להביא לשיעורי ריפוי גבוהים ביותר". הסביר פרופ' רובינזון.

1,400 ילדים חולי סרטן בארץ

עוד נחשפו היום נתונים חדשים על מחלות הסרטן השונות בקרב ילדים. על פי הנתונים חיים כיום בישראל כאמור כ-1,400 ילדים חולי סרטן, כאשר בכל שנה מתגלים כ-380 ילדים חולים חדשים. ההישרדות היחסית לחמש שנים לאחר אבחנת גידול ממאיר בילדים עומדת כעת על 84%, כלומר חמישה מכל שישה ילדים שחולים בסרטן יחיו לפחות 5 שנים מיום האבחנה וישנו סיכוי רב כי יחלימו לגמרי.

מנהל התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד, פרופ' גדי רנרט, דיווח על הנתונים המעודכנים של התוכנית. פרופ' רנרט סיפר 72% מהנשים בישראל ביצעו את בדיקת הממוגרפיה בשנתיים האחרונות. הוא סיפר כי האבחון בשלב מוקדם מאפשר שיעורי ריפוי גבוהים ביותר. פרופ' רנרט סיפר עוד כי מחקר חדשני מגלה כי תרופות נגד אוסטיאופורוזיס ממשפחת הביספוספונטים יכולות למנוע הופעה של גרורות בעצמות בחולות סרטן השד ואף למנוע היווצרות סרטן מלכתחילה.

הסקר החדש הראה כי בציבור הולכת וגוברת המודעות למחלה. רוב הציבור יודע שעישון גורם לסרטן, ואחריו, חשיפה לא זהירה לשמש. בהבדלים בין קבוצות הגיל ניתן לראות כי המשתתפים בסקר בגילאי 30 ומעלה ציינו את גורם ההשמנה ואת גורם האלכוהול יותר מאשר צעירים מהם. כמו כן, יותר נשים ציינו לעומת הגברים כי האלכוהול גורם לסרטן. רק כ- 5% ציינו כי יעדיפו לא לדעת כלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully