וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 הרוגים בחילופי אש בחבל קשמיר

רויטרס

24.1.2002 / 20:20

רשויות הודו דיווחו על אש "שגרתית" ממרגמות ונשק קל; כמיליון חיילים כבר פרוסים בגבול המשותף עם פקיסטן; בהודו מאשימים את פקיסטן בתמיכה בפעילות המורדים ובחימושם

12 בני אדם נהרגו במהלך חילופי אש בין כוחות הודו ופקיסטן בחבל קשמיר, כך מסרו הרשויות בהודו. לפי הדיווח, חילופי האש, בהם נהרגו גם מורדים מוסלמים, נחשבים "שגרתיים" וכללו אש ממרגמות ונשק קל. המתיחות הצבאית באזור הגבול המשותף לשתי המדינות נמשכת, וכמיליון חיילים כבר פרוסים באזור.

דובר של משרד ההגנה מסר שחמישה מורדים נהרגו בקרב יריות במחוז פונץ'. "קיבלנו מידע על נוכחות מורדים במקום מסוים. כוחות הביטחון ניסו לכתר את האזור אבל נפתחה עליהם אש. חילופי האש נמשכו מעל שעתיים, במהלכם חמישה מהם נהרגו", אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס". מהמשטרה נמסר ששלושה מורדים וחייל נהרגו בקרב יריות במחוז באדגם, ובימים האחרונים נהרגו עוד שני מורדים וחייל בעימותים אלימים.

קבוצות המורדים שנלחמות בהודו דורשות עצמאות לחבל קשמיר, שרוב תושביו מוסלמים, או להביא לאיחודו עם פקיסטן. הודו מאשימה את הפקיסטנים באימון המורדים וחימושם. במהלך עשר שנות הלחימה בקשמיר נהרגו עשרות אלפי בני אדם, רובם אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully