וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי על הירי בי-ם: "שוב הורגים ערבי בדם קר"

ניר יהב ואיילה חננאל

3.10.2010 / 9:51

עז א-דין קוואזבה, בן 38, נשוי ואב לשישה המתגורר בכפר באזור חברון נורה למוות כאשר ניסה להסתנן לי-ם. ח"כ טיבי טוען שמדובר בהריגה ושואל האם גם שוטר מג"ב שירה יהפוך ל"גיבור שהרג ערבי?"

"שוב יורים שוטרי ישראל ואנשי מג"ב בערבי והורגים אותו בדם קר", כך הגיב חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לתקרית שאירעה הבוקר (ראשון) כשפועל פלסטיני שניסה להסתנן לירושלים, נורה למוות על ידי שוטר מג"ב ליד הכפר עיסאוויה. טיבי התייחס בביטול לטענת השוטרים לפיה הפלסטיני תקף אותם ואמר: "שוב נשמעה אותה טענה שקרית ואוטומטית שהפלסטיני ניסה לגנוב את נשקו של המג"בניק. האם גם הפעם יתייצב פיקוד המשטרה מאחורי השוטר ההורג והאם גם הוא יזכה למעמד של גיבור שהרג עוד ערבי?".

הפועל, עז א-דין קוואזבה, בן 38, נשוי ואב לשישה המתגורר בכפר באזור חברון נורה כאשר קבוצה של 15 מסתננים פלסטינים ניסו לעבור את הגדר, מול הכפר שבצפון-מזרח ירושלים. המסתננים זוהו על ידי שוטר ולוחם משמר הגבול אשר סיירו באזור במסגרת פעילות מבצעית. השניים פתחו במרדף אחריהם משהבחינו בהם, סמוך לגבעה הצרפתית.

בן דודו של ההרוג סיפר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" על אירועי הבוקר. לדבריו, הוא עמד 20 מטר ליד בן דודו בעת שנהרג: "אני ועוד מספר פועלים מחברון הצלחנו לטפס על הגדר באזור זעים, ולאחר שקפצנו מעליה ראינו מכוניות טויוטה של מג"ב שעוקבת אחרינו. ביקשתי מבן דודי למהר אולם הוא נע באיטיות בשל משקלו הכבד. ביקשתי ממנו שוב ושוב שימהר כי שוטרי מג"ב היו מאחורינו. לפתע ראיתי שוטר מג"ב מתקרב מאד לבן דודי, מכוון רובה לגופו ואז ירה לעברו".

מהמשטרה נמסר כי המסתננים זוהו על ידי שוטר ולוחם משמר הגבול אשר סיירו באזור במסגרת פעילות מבצעית. השניים פתחו במרדף אחריהם משהבחינו בהם, סמוך לגבעה הצרפתית. עוד נמסר, כי לוחם משמר הגבול השיג את אחד הפלסטינים, ובין השנים התפתח מאבק. לטענת הלוחם, הפלסטיני ניסה לחטוף את אקדחו, ותוך כך נורתה ירייה. הפלסטיני, נפצע אנושות ולאחר מכן נקבע מותו. כוחות משטרה ומג"ב במקום החלו בחקירת האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully