וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין תוקפים: החלטת הרשות - סחיטה באיומים

יהשוע בריינר ופנחס וולף

3.10.2010 / 0:20

סערה בימין ובשמאל בשל המלצת הוועד הפועל של אש"ף להקפיא את המו"מ הישיר. מועצת יש"ע: "ההתנהגות של אבו מאזן היא סחיטה באיומים". שלום עכשיו: "נתניהו הפקיר את האינטרסים של המדינה"

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות המלצת הוועד הפועל של אש"ף להקפיא את השיחות הישירות בשל חידוש הבנייה בהתנחלויות. יו"ר מועצת יש"ע דני דיין תקף אמש (שבת) בחריפות את ההחלטה. "להתנהגות של אבו מאזן קוראים במשטרה 'סחיטה באיומים'. ידוע שהדרך להתמודד עם סחטנות אינה לפייס את הסחטן אלא לדחות את תביעותיו, אחרת מנציחים את הסחטנות", אמר דיין.

לדבריו, "האקדח של אבו מאזן ריק. המו"מ הוא אינטרס פלסטיני יותר מישראלי ואם הוא רוצה לפרוש שיפרוש". בקדימה קראו בתגובה לראשי המתנחלים לתמוך בראש הממשלה ולאזן בין האינטרס הלאומי של השיחות והאינטרסים של ההתיישבות.

בתוך כך, הצדיקו קולות נוספים בימין את מהלכו של נתניהו. ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "על ראש הממשלה לנצל את ההזדמנות שגילגלו הערבים לידי ישראל, כדי להיחלץ ממלכודת השיחות שלתוכה הכניס את המדינה" אלדד הוסיף כי "השיחות, שהיו אמורות להביא להקמתה של מדינה ערבית בלב הארץ, מסכנות את קיום מדינת ישראל ולכן חובה לנצל את נתיב המילוט שנפתח."

גם יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, הגיב להצהרה הפלסטינית ואמר כי, "שיטת השלבים הפלסטינית היא המכשול לשלום ולא נושא ההקפאה. מי שלא נקף אצבע במשך עשרה חודשים, לא יכול להפנות אצבע מאשימה ולדרוש כהרגלו עוד ועוד".

בשמאל מזהירים מפיצוץ

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה התייחס גם להתפתחויות, ואמר: "לא אל אבו מאזן וחבריו המחבלים עלינו לבוא בטענות, אלא רק לעצמנו, שהבאנו אותם מתוניס, נתנו להם רובים ואנו מנשימים אותם הנשמה מלאכותית - רק כדי שירקו עלינו שוב ושוב, ירצחו יהודים ויוסיפו להסית ולחתור תחת קיומה של המדינה. בדיוק על זה נאמר במקורות היהדות וגם במקורות האיסלאם: 'הזורע רוח יקצור סופה'".

ומנגד, בשמאל נשמעו קולות הפוכים. שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג פנה במכתב לראש הממשלה ודרש לקיים דיון בקבינט על המשך המשא ומתן. "אנו מצויים בנקודת זמן קריטית בכל הנוגע לעתיד ערוץ השיחות עם הפלסטינים" כתב הרצוג. "לא יתכן כי סוגיות כה גורליות לעתידנו לא ילובנו באופן כלשהוא בדרג של קבינט מדיני-ביטחוני או ממשלה".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר כי "להבדיל מחידוש הבניה בהתנחלויות, חידוש השיחות הישירות עם הפלסטיניים והנעת תהליך מדיני רציני הוא אינטרס אסטרטגי של ישראל". אורון קרא לברק ולבני להתנות את תמיכתם בנתניהו בהמשך השיחות ובפיטוריו של שר החוץ ליברמן. חברו של אורון למפלגה, ח"כ אילן גילאון, קרא לאבו מאזן שלא לנטוש את השיחות. גילאון אמר כי "צעד זה יעניק ניצחון לאויבי השלום, כמו השר ליברמן, שעניינם למקש את השטח".

גם בתנועת שלום עכשיו הפנו את האצבע המאשימה למועצת יש"ע . מזכ"ל הארגון יריב אופנהיימר הצהיר כי "נתניהו הפקיר אינטרסים ביטחוניים ומדיניים של ישראל לטובת הכניעה למועצת יש"ע וראשי המתנחלים". אופנהיימר קרא לקיים הפגנה גדולה השבוע, במידה ויתפוצצו השיחות בגלל סיום ההקפאה.

עדכון ראשון: 21:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully