וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכות: 2 מיליון מטיילים, מאות טונות של זבל

אריאל נוי

2.10.2010 / 20:24

חג הטיולים: ישראלים רבים טיילו במהלך חול המועד בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים וביערות והפארקים של קק"ל. כשהכל נגמר, פינו הפעילים מאות טונות של אשפה מהאתרים

גם השנה יצאו במהלך סוכות מאות אלפי ישראלים לנפוש בחיק הטבע. כשני מיליון ו-300 אלף מטיילים ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, וכן בפארקים וביערות קק"ל.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי מתוכם כמיליון טיילו באתרים ללא תשלום והשאר באתרים המוסדרים. מנהל חטיבת קהל וקהילה ברשות, עוזי ברזילי, סיפר כי "חול המועד סוכות הוא אחד השבועות העמוסים בשנה עבור עובדי רשות הטבע והגנים, אולי העמוס שבהם. גם מזג האוויר החם במהלך החג לא השאיר את הציבור בבית, ואפילו הורגש עומס בחלק מהאתרים - בעיקר באלו שבהם ניתן לטבול במים".

גן לאומי קיסריה זכה לפופולריות הרבה ביותר מצד המבקרים, כאשר במהלך החג ביקרו בו כ-25,000 מטיילים, כשחלקם הגדול מגיע על מנת לצפות במופעי הסוסים בהיפודרום העתיק של קיסריה. בדרום זכתה מצדה למספר הרב ביותר של המבקרים, עם קרוב ל 22,500 מבקרים שזכו בין השאר לצפות בהצגה "אחרוני המצדה" שהוצגה במהלך חול המועד. בין המוקדים האחרים שזכו לקהל רב היו שמורת הטבע של נחל הבניאס, גן לאומי השלושה (הסחנה) ושמורות הטבע עין גדי ותל דן.

במסגרת מבצע משותף לרשות ולמשרד להגנת הסביבה, חולקו עשרות אלפי שקיות אשפה למטיילים במוקדי המידע של השמורה ובכניסה לאתרים השונים. ברזילי סיפר כי "בסך הכל נראה היה שמרבית הציבור שמח לשתף פעולה עם היוזמה" וכי להערכת הרשות מאות טונות של אשפה נאספו בתום החג.

מקק"ל נמסר כי עשרות אלפי אנשים הגיעו לאגמון החולה לצפות בעשרות אלפי מיני הציפורים שהגיעו לאגמון בעיצומה של עונת הנדידה וזכו לראות את ראשוני העגורים שהגיעו. בין המבקרים ביערות ובפארקים בלטו במהלך החג רוכבי האופניים שרכבו בשבילי האופניים שהכשירה קק"ל ביערותיה ומשפחות שחנו לפיקניקים בחניונים המסודרים. כמו כן אספו אנשי קק"ל כמאתיים טונות של אשפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully