וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן סופי: שביתה בשלטון המקומי ביום שלישי

2.10.2010 / 17:29

לאחר שהמו"מ עם האוצר העלה חרס, ביום שלישי יקיים השלטון המקומי שביתת אזהרה בת יום אחד. ככל הנראה, מערכת החינוך תפעל כסדרה. יו"ר השלטון המקומי: "אנחנו אומרים עד כאן!"

מרכז השלטון המקומי הודיע אחר הצהרים (שבת) כי ביום שלישי הקרוב ישבית את הרשויות המקומיות לשביתת אזהרה למשך יום אחד על רקע מחלוקת עם משרד האוצר בנוגע לתשלומי איזון שלדברי הרשויות לא הועברו אליהן. עם זאת, מערכת החינוך תפעל כסדרה, אולם בשלטון המקומי מזהירים כי אילו דרישותיהם לא ימולאו, גם בתי הספר יושבתו. בשלטון המקומי מציינים כי "המחאה תורגש ברחבי הארץ, ותתבטא בצעדים נקודתיים עליהם מעדיפים שלא להרחיב את הדיבור לעת עתה".

"ביום שלישי יופסקו השירותים הניתנים למשרדי הממשלה הממוקמים בחלק מהערים. כמו כן לא תיאסף אשפה, לא תתקיים קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני, לא יסופקו שרותי רווחה, לא תיקוני כבישים, תאורה, מדרכות וכיו"ב", נמסר בהודעת השלטון המקומי. מטה המאבק מזהיר כי מדובר בצעד ראשון מתוך סדרה של צעדי מחאה מתוכננים, "לאחר שכל הניסיונות להגיע להסכמות עם הממשלה במהלך שבעה חודשי משא ומתן, עלו בתוהו". השלטון המקומי דורש מהממשלה להשיב לרשויות כ-600 מיליון שקלים - מתקציבי החובה שלדבריהם קוצצו, ועוד כ-500 מיליון שקלים מתקציבי החינוך שלטענתם קוצצו.

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי מסר כי "מתוך אחריות לאומית, סייענו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה למרות שעשרות רשויות מצויות על סף קריסה כלכלית ואין להן מאיפה לממן את השירותים לתושבים, בגלל שהממשלה קיצצה את תקציבי החובה הממשלתיים. הממשלה מנסה להעביר את נטל המימון אל כיסם של האזרחים וההורים, ואנחנו אומרים: עד כאן".

נחום חופרי, ראש העיר רעננה ויו"ר ועדת החינוך בשלטון המקומי טוען כי לאורך השנים היתה פגיעה מתמשכת בתקציבים כאשר הפגיעה האנושה מתגלה דווקא בתקציבי החינוך. "עם השנים חלה התייקרות בעלויות החינוך והנושא אינו מפוצה על ידי הממשלה", מסר חופרי. "הדבר יוצר פגיעה באיכות החינוך וגורם לרשות להכניס את היד לכיסי התושבים במקום שמדינה תסייע. השלטון המקומי החליט על שביתת אזהרה אולם כבר בזמן הקרוב תיתכן הרחבה של השביתה למערכת החינוך".

גורמים במשרד האוצר אמרו כי "שר האוצר ומשרדו עמדו בכל ההתחייבויות כלפי מרכז השלטון המקומי כפי שסוכמו בחודש מרץ השנה. צר לנו שחלק מראשי הרשויות מתכוונים לקיים שביתת אזהרה ולפגוע בשירותים הניתנים לתושביהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully