וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ואחמדינג'ד: "ישראל איננה מעוניינת בשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.10.2010 / 13:38

שני המנהיגים נועדו בטהרן במסגרת ביקורו של נשיא סוריה באירן. הם סיכמו על הרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות. לדבריהם, ייהוד י-ם והמצור על עזה מוכיחים כי פני ישראל אינם לשלום

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד והנשיא הסורי בשאר אסד סיכמו בצהרים (שבת) להדק את שיתוף הפעולה בין המדינות ולפתוח "אופקים חדשים" בכל התחומים, ביניהם שיתוף פעולה מסחרי והשקעות. השניים אמרו עוד בהודעה משותפת לאחר פגישתם בטהרן כי מעשיה של ישראל, המתבטאים בייהוד ירושלים, בניית התנחלויות והטלת מצור על עזה - חושפים את האמת לפיה ישראל אינה מעוניינת בשלום. אחמדינג'ד הבהיר עוד כי ארצו תומכת בזכותה של סוריה לקבל לידיה את רמת הגולן בחזרה.

העיתון הסורי "תישרין", המשמש שופר של השלטונות, כתב הבוקר כי שני המנהיגים ידונו בכל הנושאים לדיון, ביניהם באיומים הישראלים. "הם ייקחו כל דבר בחשבון, וזאת בשל נוכחותו של ממשל ישראלי שהתרגל לנוס קדימה בכל פעם שנכשל אסטרטגית והתרגל לעשות שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותו, ובעיקר בעירק ובלבנון", נכתב. "זה זמן רב שישראל מנצלת את הלגיטימציה הבינלאומית – ובעיקר האמריקאית – לפגיעה ביציבות ובביטחון. היא מוצאת בעירק כר נוח לכך, כפי שעשתה בלבנון".

"היחסים בין סוריה לאירן הם יחסים אסטרטגים ויציבים", נכתב. "היחסים בין שתי הארצות הם כפי שהיו מאז ומעולם - למען האינטרסים של שתי המדינות ויציבות האזור", נכתב עוד. את אסד מלווים שר החוץ וואליד מועלם וסגן הנשיא פארוק א-שרע.

בתוך כך, סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד אמר הבוקר בראיון לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי ארצו מעוניינת בהידוק היחסים עם ארה"ב וכן בהשגת שלום כולל באזור משום שהוא עשוי לפתור עניינים נוספים. "אנחנו סבורים שהשגת שלום כולל באזורנו תוביל בסופו של דבר לפתרון המחלוקת בין דמשק לוושינגטון בסוגיית חיזבאללה. אי אפשר לפתור את המחלוקות הללו לפני כינון שלום. הדבר צריך להיות פועל יוצא של שלום כולל וצודק".

מקדאד הוסיף והבהיר כי ארצו לא תוותר על התיווך הטורקי בשיחות השלום בינה לבין ישראל. "אנחנו דבקים במתווך הטורקי יותר מאי פעם, ואף הבהרנו לארה"ב שאנחנו מעוניינים בהמשך התיווך הטורקי".

עדכון ראשון - 9:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully