וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: זוכת פרס הנובל תגורש מהארץ

1.10.2010 / 15:52

ביהמ"ש דחה את ערעורה של זוכת פרס הנובל האירית מייריד מגוויר וקבע כי יש לגרשה תוך 48 שעות. זאת לאחר שמוקדם יותר דחתה מגוויר את הצעת הפשרה שהוצעה לה

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה לפני זמן קצר (שישי) את עתירתה של זוכת פרס הנובל לשלום האירית מייריד מגווייר וקבע שיש לגרשה בתוך 48 שעות. עם זאת, עוד נותרה לה אפשרות לערער על ההחלטה.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "אין פירושו של דבר שהעותרת לא תוכל להיכנס לישראל בעתיד – בין בעתיד הרחוק, כאשר צו הרחקה יפקע, ובין במועד קרוב יותר, אם וכאשר תצליח בתקיפת צו ההרחקה בפני הרשות המוסמכת".

מגווייר דחתה מוקדם יותר את הצעת הפשרה של השופט, לפיה היא תשוב לאירלנד ושם תגיש בקשה לשר הפנים לבטל את צו ההרחקה מישראל שהוצא נגדה בעקבות השתתפותה באחד המשטים לעזה. בגלי צה"ל דווח כי נציגי הפרקליטות הסכימו להצעת הפשרה, אולם מאחר שמגוויר סירבה יימשך הדיון בערעור תנועת עדאללה על ההחלטה שלא לאפשר את כניסתה לישראל.

מייריד קוריגן-מגווייר זכתה בפרס נובל לשלום בשנת 1976 על פעילותה להפסקת האלימות בצפון אירלנד. היא נחשבת אחת המבקרות הבולטות של מדיניות ישראל בשטחים, ואף קראה בעבר לאיחוד האירופי למחוק את חמאס מרשימת ארגוני הטרור. באוקטובר 2008 השתתפה מגווייר במשט שיצא מקפריסין לעזה במטרה לשבור את המצור על הרצועה, והשתתפה במשט נוסף שיצא השנה לכיוון עזה על גבי הספינה "רייצ'ל קורי". המשט נעצר על ידי חיילי צה"ל ופעיליו גורשו מהארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully