וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצע נפשי

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

1.10.2010 / 9:51

גם חתולים יכולים לחוות געגועים ותחושה של אובדן היכולים להשפיע עליהם מאוד. צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים, מביא מזור לכאב

הבן שלנו יצא לשנת שירות והחתולה שלנו שהיא בת 12, וקשורה אליו מאוד. כשהוא לא בבית, היא שקטה למדי. כשהוא מגיע הביתה היא מתחילה ליילל וממש לעשות סקנדלים. בנוסף לזה היא פיתחה איזה פצעים על הבטן שאני בטוחה שהם "פצעים פסיכולוגיים" שנובעים ממצוקתה.

שלום רב לכם. אכן – פרידה יכולה להיות טראומטית וקשה , גם לחתולים. צריך תמיד לזכור זאת ולנסות לעזור להם בעת הצורך. המון תודות על שאלתכם, מפני שהחתולה בהחלט זקוקה לסיוע

שלכם ואולי גם של אנשי מקצוע כמונו. אבל, ההתחלה היא ההבנה שהחתולה נמצאת במצב נפשי קשה והיא זקוקה לכל האהבה וההבנה מצידכם וגם מצד הבן. חשוב מאד שהוא יתייחס אליה בכל דרך שהיא אוהבת כאשר הוא מגיע לסופי שבוע. בין לבין, נסו אתם, עם כל החמלה שיש בליבכם אליה, לתת לה אהבה ומענה לצרכיה הנפשיים.

פצעים יכולים בהחלט להתפתח מסיבות נפשיות וגם ייללות ולכן התחילו בכך שתיקחו אותה בעדינות רבה לווטרינר מומחה לחתולים, כדי לעזור לה פיזית. אין ספק שהיא במצוקה וצריך לסייע בכל תחום אפשרי – וצריך להתחיל בצד הפיזיולוגי.
בנוסף, אנא דאגו לתת לה תשומת לב חיובית בכל דרך שהיא אוהבת. דברו איתה , התייחסו אליה בעדינות, שחקו איתה עם חכות מיוחדות לחתולים ארוכות ויעילות, תנו לה אוכל טעים שהיא אוהבת במיוחד, תנו לה לשהות במחיצתכם כאשר אתם רגועים ואוהבים ועוד ועוד.

היא כרגע זקוקה שתהיו אוהבים, עדינים, מבינים ושתספקו לה תעסוקה "חתולית". כלומר, משחקים, פעילויות, ליטופים וכל התייחסות נעימה. ייתכן שהיא סובלת מהפצעים החיצוניים ויחד עם התייחסות שהיא תקבל מכם ומהווטרינר – בהתאם להמלצותיי- היא תירגע בהדרגה. ייתכן והיא תירגע עוד כאשר הבן יחזור לחופשות . בכל מקרה, קחו אותה לבדיקה ותנו לו תשומת לב חיובית ללא כל כעסים וצעקות.

זה הזמן לחמלה ולאהבה. גם לפי עונות השנה וגם לפי בקשתה של החתולה, אשר מלווה אתכם ואת הבן כבר 12 שנים וכעת במצוקה. בכל מקרה- אם תרצו ייעוץ התנהגותי פרטני – אנחנו לרשותכם כמובן .

אילוסטרציה. ShutterStock
חתולה עצובה? יש פתרון!/ShutterStock

לפני כשלושה חודשים אימצתי לביתי גורת חתולים שננטשה ליד מקום העבודה שלי. מאז היא גרה בבית איתנו אך אנחנו לא יודעים כיצד להתמודד עם התפרצויות אנרגיה שיש לה. היא קופצת מספה לספה במן אטרף כזה וכל הזמן נושכת ושורטת את הספות. מה לעשות?

יעל שלום רב. המצב שאת מתארת הוא פשוט מאד לפתרון וכל מה שצריך זה ללמוד קצת על התנהגות חתולים ועל הנחוץ להם כדי לקבל מענה לצרכים מאד טבעיים – בתחום הפיזיולוגי ובתחום ההתנהגותי.

את מוזמנת לאתר שלנו (לינק מצורף בסוף התשובה) שיש בו מאמרים בנושאים האלה וגם לדפדף אחורה במדור הזה. בשני המקומות יש המון מידע בנושא משחקים, גידול גורים באופן כללי וגם בנושא גירוד ציפורניים והרהיטים. לכל מה שציינת – יש פתרונות חיוביים מעולים, גם בצורת ההתייחסות שלכם אליה וגם בצורה של מספר מצומצם אך חשוב של מוצרים המיועדים לחתולים. חשוב מאד לבחור את המוצרים הטובים ביותר בשוק ואז , יחד עם הבנתכם והתייחסותכם הגורה תקבל מענה הולם לצרכיה, ותהיה חלק כייפי ממשפחתכם על שתיים ועל ארבע.

אתם גם מוזמנים למפגשים שלנו בנושאי התנהגות חתולים, שם תקבלו ישירות מאיתנו מידע מורחב ויעיל. יש לכם אתגר, לא מסובך מידי, וכאשר תתקדמו ותראו תוצאות בקרוב בעזרת המלצותינו באתר - תרגישו מעולה. אל תתייאשו. אין כל סיבה. בהצלחה ואנא- דאגו לעקר את הגורה כבר בגיל 5 חודשים. זה חשוב מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully