וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען החיות

עידן סייר

1.10.2010 / 9:14

היום יערך בתל אביב יום הזדהות עם בעלי החיים ובמסגרתו צעדה שאמורה לעורר את תשומת הלב למתרחש במשקים. בסופה, יחולקו גם מעדנים צמחוניים

לרגל היום הבינלאומי להזדהות עם בעלי-חיים במשקים, עשרות פעילים לזכויות בעלי-חיים יצעדו ביום שישי (1.10.2010) עם תמונות המראות עולם ללא הגידול התעשייתי של חיות למטרות בשר, חלב וביצים. הצעדה תתחיל בשעה 11:30 משדרות רוטשילד פינת רחוב מזא"ה בתל-אביב, ותסתיים בכיכר דיזנגוף. בסיום הצעדה יחולק אוכל טבעוני לעוברים ושבים, במטרה לחשוף את הציבור לאפשרויות קולינאריות מגוונות שלא כוללות ניצול בעלי-חיים.

בתעשיות המזון מהחי, נשללים מבעלי-חיים הצרכים הטבעיים הבסיסיים ביותר: חופש מאלימות, חברה ומשפחה, תנועה בחופשיות, וכמובן, הזכות לחיים. באתר עמותת שב"י (שחרור בעלי-חיים ישראל) מפורטות הפגיעות הבסיסיות בבעלי-חיים במשקים המתועשים (כלומר, כל מה שמתרחש כחלק מהשגרה, ולא כתוצאה מסדיזם או עבירה על החוק). בעוד שהפעילות השגרתית למען בעלי-חיים מתמקדת בהסברה על הפגיעה בבעלי החיים, יום ההזדהות הבינלאומי ייתן דגש משמעותי על החיים של בעלי החיים כפי שהיו אמורים להיות בעולם ללא אלימות.

התמונות מציגות עולם בו חיות לא כלואות בכלובים צפופים, לא מופרדות מילדיהן, ולא פוחדות מעתידן כמוצר צריכה. הפעילים יחלקו פלאייר אשר בו כתוב: "כולנו רוצים לחיות בעולם טוב יותר. אנחנו יוצאים לרחובות כדי שכולם ידעו, שבעולם שבו אנחנו רוצים לחיות אין מקום לשפיכת דמם של בעלי- חיים".

לילך בן דוד, פעילה בשב"י מזה שנים רבות וממארגנות הצעדה: "בכל שנה נרצחות כ-58 מיליארד חיות במשקים התעשייתיים בשביל השימוש בבשר, בביצים ובחלב שבגופן. היום הבינלאומי להזדהות עם בעלי-חיים במשקים נועד לחשוף את הסבל בלתי מוצדק ואת המוות של פרות, תרנגולים, כבשים ועוד בעלי-חיים, אשר מגודלים במשקים בתעשייתיים במטרה שישמשו לאוכל”.

"כשאנו חושבים על בעלי-חיים במשקים חקלאיים" מספרת בן-דוד, "הדימויים העולים בדמיוננו לקוחים בדרך כלל מספרי הילדים שגדלנו עליהם, פרות מאושרות רועות באחו הפתוח, תרנגולות בריאות בוררות מזון מאדמת החצר ואפרוחים מהלכים לצד אימותיהם". אולם לדברי בן-דוד, "ב-60 שנה האחרונות חדלו החקלאים לראות את בעלי החיים במשקים כיצורים חיים וחשים, והחלו לנהוג בהם כבחומר גלם סביל – ללא זכויות, רצונות או אף צרכים טבעיים נתונים. בעלי-חיים צופפו במבנים סגורים ובכלובים צרים למשך כל חייהם, ללא אור טבעי או מרחב תנועה".

  • עוד באותו נושא:
  • צמחונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully