וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיטשל מתקשה לשכנע את נתניהו להמשיך בהקפאה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.10.2010 / 8:44

לדברי גורמים פלסטינים בכירים, השליח האמריקאי למזה"ת מתקשה לשכנע את את רה"מ להסכים להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, למרות הבטחות של אובמה לספק לישראל נשק חדיש. עם זאת, מיטשל עדיין מחפש נוסחה שתמנע את פיצוץ המו"מ הישיר. גורמים בי-ם: במקום הקפאה - מחוות לרשות

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל צפוי לדון עם ישראל בצורך למצוא נוסחה שתוביל להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות - ובכך לאפשר את המשך המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. כך דיווחו הבוקר (שישי) גורמים פלסטינים בכירים לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, אם לא יושג הסכם בנושא, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן "יחפש אחר אלטרנטיבות אחרות", שתוכנן לא פורט על ידי הגורמים. על פי המקורות, מיטשל מתקשה לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את תקופת ההקפאה "אף שקיבל הבטחה מנשיא ארה"ב ברק אובמה לספק נשק חדיש לישראל ולסכל כל ניסיון של מדינות ערב לפנות למועצת הביטחון כדי לדון בהקמת מדינה פלסטינית".

על פי הדיווח, אף כי מיטשל טרם הצליח למצוא נוסחה שתאפשר את המשך הקפאת הבנייה, הוא ביקש מהפלסטינים "להמתין עד שישוב שוב לאזור ולא לנקוט בשום צעדים שעלולים לדרדר את המצב". השליח של אובמה מנסה כעת לגבש נוסחה שתביא להארכת ההקפאה לתקופה מוגבלת, "במהלכה ינהלו הצדדים משא ומתן בנושא שרטוט הגבולות הסופיים של ישראל ופלסטין", מסרו המקורות. גורמים מדיניים בירושלים אמרו הבוקר לגלי צה"ל כי ישראל לא תהיה מוכנה להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות בשטחים, אבל תהיה מוכנה להעניק במקום זאת חבילה של מחוות לפלסטינים.

בתוך כך, מקורות דיפלומטיים מסרו לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי "מה שמעודד את מיטשל הוא שגם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם יו"ר הרשות אבו מאזן רוצים לחדש את השיחות". על פי המקורות, "מיטשל לא אמר נואש" והוא צפוי, לטענתם, לנסות לשכנע את נתניהו להאריך את ההקפאה ביום ראשון.

הבוקר ייפגש נתניהו, בזה אחר זה, עם מיטשל ועם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. לאחר הפגישות הללו, ייפגשו השניים גם עם אבו מאזן בשעות הצהריים ברמאללה.

התמריצים של אובמה

הבית הלבן הכחיש אמש את הדיווח, לפיו נשיא ארה"ב ברק אובמה שלח לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב הכולל שורה של הטבות מרחיקות לכת, בתמורה להארכת הקפאת הבנייה בשטחים בחודשיים נוספים. "אף מכתב לא הועבר לראש הממשלה נתניהו. לא נגיב בנושאים דיפלומטיים רגישים", אמר דובר הבית הלבן טומי וייטור.

ההכחשה מגיעה לאחר שפרשן המקורב לממשל אובמה ולדניס רוס, דיוויד מקובסקי, פרסם מאמר באתר האינטרנט של מכון וושינגטון לענייני המזרח התיכון, בו הוא טוען כי אובמה התחייב לתת שורה של תמריצים לנתניהו בתמורה להארכת ההקפאה. לדבריו, תוכן המכתב תואם עם שר הביטחון אהוד ברק וחבר צוות המשא ומתן יצחק מולכו. על פי פרסומים שונים, נתניהו לא השיב בחיוב להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully