וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "רוצים לדבר, המפתח בידי ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.9.2010 / 17:11

לאחר שפגישתם של יו"ר הרשות אבו מאזן והשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל הסתיימה ללא תוצאות מבהיר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני כי אין בכוונת הפלסטינים לוותר על הקפאת הבנייה. "מעריכים את פעילות הממשל האמריקאי"

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר הערב (חמישי) לאחר פגישתם של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי "אנחנו לא נגד המשך השיחות הישירות אולם מי שמחזיק את המפתח להמשך קיום המשא ומתן היא ממשלת ישראל". לדברי עריקאת, "קראנו פעמים רבות לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות על מנת לתת לתהליך השלום הזדמנות. אנחנו מעוניינים בשלום ומעריכים רבות את מה שעושה הממשל האמריקאי למען כך".

עריקאת קרא לממשל האמריקאי ולקהילה הבינלאומית לחייב את ישראל "למלא את התחייבויותיה, בעיקר בכל הנוגע להפסקת הבנייה בהתנחלויות".

מוקדם יותר נפגשו מיטשל ואבו מאזן בניסיון למנוע את פיצוץ המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בתום הפגישה אמר מיטשל כי הצדדים "ממשיכים לנסות למצוא מכנה משותף שיאפשר את המשך השיחות". השניים צפויים להיפגש מחר פעם נוספת לאחר שמיטשל יוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גם לפני הפגישה הבהירו הפלסטינים כי לא יתפשרו בנושא ההתנחלויות. לקראת הפגישה אמר חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת', כי ההנהגה הפלסטינית מצפה לשמוע ממיטשל עמדה אמריקאית ברורה, לפיה על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, רק עמדה כזו יכולה לסלול את הדרך לחידוש המשא ומתן הישיר. "לא נקבל פשרות בנוגע להתנחלויות", הבהיר שעת'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully