וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום, מחט: אושרה תרופה דרך הפה לטרשת נפוצה

אריאל נוי

30.9.2010 / 8:27

מנהל התרופות והמזון בארה"ב אישר לשימוש תרופה לטרשת נפוצה הניתנת דרך הפה, שתחליף את הטיפול הקיים הניתן בזריקות. "מדובר בפריצת דרך מבחינת איכות חיי החולים"

בשורה לחולים בטרשת נפוצה: מנהל התרופות והמזון בארה"ב (ה- FDA) אישר אמש (רביעי) לשימוש תרופה למחלה הניתנת דרך הפה, במקום הטיפול הקיים הניתן בהזרקה. מדובר בשינוי משמעותי מבחינת החולים שעד כה נאצלו להזריק את התרופה שלוש פעמים בשבוע.

התרופה גילניה, או בשמה הגנרי פינגולימוד, צפויה להגיע לישראל מיד אחרי החגים לאישור משרד הבריאות. פרופ' דימטריוס קרוסיס, מנהל היחידה לטרשת נפוצה בבית החולים הדסה עין כרם, אמר לוואלה! חדשות, כי "התרופה הינה בשורה לכל חולי הטרשת הנפוצה, גם מבחינת הבטיחות והיעילות שלה, וגם מבחינת הנוחות ואיכות החיים שמקנה התרופה. מדובר בפריצת דרך, לאחר 15 שנות טיפולים שניתנו רק בזריקות".

טרשת נפוצה (Multiple Sclerosis או MS) הינה מחלה אוטואימונית כרונית שבה לימפוציטים עצמאיים מתקיפים את מערכת העצבים המרכזית. לדברי פרופ' קרוסיס, המחלה מביאה לפגיעה במיאלין, שהוא "החומר השומני המבודד את סיבי העצבים, העוזר בעיקר להעברת זרמים חשמליים בין תאי עצב. הפגיעה במיאלין מתבטאת בפגיעה בהעברת זרמים חשמליים המקשה על תפקוד תקין של המוח. תהליך זה גורם לפגיעה באיברים שונים, לרוב בחוט השדרה, המוח ועצב הראיה".

בישראל, ישנם כ-4,000 חולי טרשת נפוצה ובעולם ישנם מעל 2.5 מיליון חולים. לדברי פרופ' קרוסיס המחלה פוגעת לרוב באנשים בשנות ה- 20-40 לחייהם, אך היא עשויה להופיע גם בגיל צעיר או מבוגר יותר. ב- 17% מהמקרים היא אף מופיעה מתחת לגיל 21. שכיחות המחלה גבוהה פי שניים בקרב נשים מאשר בגברים. לקרובי משפחה ישירים (בעיקר צאצאים) של חולה טרשת נפוצה יש סיכוי גבוה פי שמונה לחלות במחלה מאשר לשאר האוכלוסייה.

למחלה מגוון רחב של תסמינים, ביניהם ראייה מטושטשת, קשיים בהליכה, סחרחורות וניוון שרירים. ההתקפים החוזרים והנשנים של טרשת נפוצה עלולים לגרום נכות קשה ואף למוות. מטרת הטיפול התרופתי היא להוריד את תדירות ההתקפים החריפים, לדחות את ההתקדמות לנכות, ולהוריד את פעילות המחלה מבחינת נפח הנגעים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully