וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ המצרי: "ליברמן מדבר הרבה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.9.2010 / 22:33

שר החוץ המצרי אבו אל-רייט אמר כי נאומו השנוי במחלוקת של מקבילו הישראלי ליברמן בעצרת האו"ם "אינו מייצג את ישראל". לדבריו, "ליברמן מדבר הרבה, לא תמיד מתוך הגיון ומודעות למסגרת שבה הוא נמצא"

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט התייחס הערב (רביעי) לנאומו השנוי במחלוקת של שר החוץ אביגדור ליברמן בפני עצרת האו"ם בניו יורק, שהביע תחזית קודרת לגבי סיכויי השלום בין ישראל ורשות הפלסטינית. אבו אל-רייט אמר בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה", כי לדעתו ליברמן אינו מייצג את ישראל.

"ידוע שליברמן מדבר הרבה, לא תמיד מתוך הגיון ומודעות למסגרת שבה הוא נמצא", הוסיף. לדבריו, הוא לא שמע את נאומו של ליברמן משום שאיני מעוניין לשמוע את עמדותיו: "ליברמן אינו מייצג את מדיניות החוץ של ישראל".

בנאומו שלשום בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר ליברמן כי "יש להגיע להסכם ביניים ארוך-טווח, משום שהשגת הסכם שלום כולל בשנים הקרובות איננה ריאלית". ליברמן אמר עוד כי "ההסדר הסופי בין ישראל לפלסטינים חייב להתבסס על תכנית חילופי השטחים והאוכלוסיות". ליברמן הסביר כי לא מדובר בתכנית להזזת אוכלוסיות אלא לקביעת הגבולות כך שתשקף בצורה הטובה ביותר את המציאות הדמוגרפית.

"הבנייה פוגעת בסיכויי המו"מ"

שר החוץ המצרי אמר בנושא המו"מ הישראלי-פלסטיני, כי הוא מטיל ספק בדבר האפשרות שהפלסטינים יסכימו לחדש את המשא ומתן הישיר בשל החלטתה של ישראל שלא להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, "איני חושב שהפלסטינים ימשיכו במשא ומתן בשל סירובה של ישראל להיענות למאמצים הבינלאומיים בנושא הבנייה בהתנחלויות".

אבו אל-רייט, שהעיד על עצמו שהוא "אינו אופטימי" למרות המאמצים הבינלאומיים הרבים שמושקעים, הוסיף ואמר כי ההחלטה הסופית בנושא תתקבל ביום שני הקרוב, בעת כינוס שרי החוץ הערבים בקהיר: "כינוס זה יהיה מכריע בכל הנוגע למשא ומתן שהפסיק עוד בטרם החל".

עדכון ראשון: 21:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully