וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי עגורים ושקנאים הגיעו לאגמון החולה

עידן אבני

29.9.2010 / 13:16

בשבועות הקרובים יחלפו בשמי ישראל כ-100 אלף עגורים כמו גם כ-75 אלף שקנאים. מנכ"ל אגמון החולה: "התחלנו את פרוייקט האכלת העגורים שמטרתו להגנת על השדות החקלאים, עוד לפני בוא העגור הראשון"

עונת הנדידה החלה ובאגמון החולה נצפו השבוע כמה מאות עגורים ולהקות של שקנאים, אשר הגיעו מצפון מערב רוסיה ופינלנד בדרכם לאפריקה. במהלך הלילה (רביעי) נצפו כ-150 עגורים באגמון, אולם עדיין מדובר במספר קטן ובשבועות הקרובים יחלפו בשמי ישראל כ-100 אלף עגורים כמו גם כ-75 אלף שקנאים. בשנה שעברה נשארו כ-35 אלף עגורים באגמון החולה למשך כל החורף, לפני שחזרו להעביר את הקיץ במקומות קרירים יותר.

כמו בכל שנה יאכילו עובדי המקום את את העגורים, על מנת שלא לגרום נזק לחקלאים. במהלך הסוכות הגיעו אלפי מטיילים לאתר האגמון בכדי לצפות בחיות המים ובאלפי העופות, שחלקם הגדול נשאר ללינת לילה ותדלוק לפני המשך הנדידה לאפריקה.

מנכ"ל אגמון החולה, קובי סמרנו סיפר כי "אנחנו בשיאה של נדידה מאוד עשירה. יש מעבר של מאות מינים. אלפי עופות דורסים, ציפורי מים ושיר. השנה להבדיל משנים קודמות התחלנו את פרוייקט האכלת העגורים שמטרתו להגנת על השדות החקלאים, עוד לפני בוא העגור הראשון לאחר ההצלחה של הפרוייקט הקודם שהסתיים ללא נזקים לחקלאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully