וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נאום ליברמן יביא לשינוי הרכב הממשלה?

29.9.2010 / 11:23

לאחר ששר הביטחון ברק הסתייג מנאום שר החוץ באו"ם והשר ברוורמן דרש את פיטוריו, קראו גורמים ב"ישראל ביתנו" לשקול להחליף את העבודה בקדימה. קדימה: ממשלת 'ביברמן' היא פרצופה של המדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן אמש (שלישי) בנאומו באו"ם על סיכויי המשא ומתן על הפלסטינים ממשיכים לעורר סערה פוליטית ומתחילים לאיים על יציבות הממשלה. לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הסתייג מדבריו של ליברמן, מנסה שר החוץ להפנות את האש לכיוונו של שר הביטחון אהוד ברק ואמר הבוקר (רביעי) כי "לפני שבוע אמר ברק כי יש לחלק את ירושלים, אך לא שמעתי שום מחאה, אף שהדברים שאמר אינם תואמים את עמדת הממשלה או את קווי היסוד שלה". לעומת זה, אמר ליברמן, עמדתו ברורה, עקבית, ידועה לכל ואינה סותרת את קווי היסוד של הממשלה, אף כי אינה משתקפת בהם.

ברק עצמו הגיב אמש לנאום ליברמן ואמר כי "דברי ליברמן אינם משקפים את עמדת ממשלת ישראל ולבטח לא את עמדת מפלגת העבודה. מפלגת העבודה מאמינה שחיוני להמשיך בשיחות ולפרוץ דרך במו"מ, כדי להשיג הסדר שלום עם הפלסטינים ולא לשחק לידי יריבי ישראל".

השר אבישי ברוורמן אף קרא אמש לנתניהו לפטר את ליברמן. בהודעה שהוציא ברוורמן נכתב כי "דבריו ההזויים של ליברמן תוכננו ותוזמנו היטב והם נועדו לחמם את האווירה ולחבל בתהליך השלום. הם מתווספים לשורה ארוכה של מקרים בהם חתר תחת ראש הממשלה?. על קריאתו של ברוורמן לפטרו אמר ליברמן הבוקר לקול ישראל כי על השר מהעבודה "להתפלל בכל יום לשלומו של שר החוץ משום שאם לא יתקוף אותו איש לא יבחין בקיומו". ברוורמן אמר בתגובה כי לא יירד לרמתו של שר החוץ, וכי ליברמן הוא "פוליטיקאי אופורטוניסט, המסכן את קיומה של המדינה והופך אותה לבדיחה בינלאומית".

הדברים שאמר שר החוץ באו"ם הם במקומם. אלו אינם דברים חדשים. אנחנו בישראל ביתנו אומרים אותם מזה זמן רב. הם מעמידים את כולנו אל מול המציאות". השר לנדאו הוסיף ואמר: "אני עדיין ממתין לשמוע את הסתייגותו של ראש הממשלה מדברי שר הביטחון בנושא חלוקת ירושלים, דברים שהם חמורים באמת. מפליא אותי שדווקא במקום שבו הועמד המשא ומתן במימדיו הנכונים, ראה ראש הממשלה לנכון להעיר הערה".

גורמים במפלגתו של ליברמן, ישראל ביתנו, אמרו בתגובה לדברים הללו ולמשבר שנותר כי יש לשקול לצרף את קדימה לקואליציה במקומה של מפלגת העבודה. בקדימה מיהרו לפסול את האפשרות ואמרו כי "קדימה מבהירה לכל השותפים הקואליציונים בממשלת 'ביברמן', המעוניינים להחליף זה את רעהו כתירוץ להימצאותם בממשלה – הקואליציה הזו היא בחירתו המודעת של נתניהו, וקדימה היא אלטרנטיבה לממשלת 'ביברמן' הגרועה הזו. ממשלת 'ביברמן' היא פרצופה של המדינה".

כזכור, אתמול התייחס ליברמן בנאומו למגעים עם הפלסטינים ואמר כי יש להגיע להסכם ביניים ארוך טווח משום שהשגת הסכם שלום כולל בשנים הקרובות אינה ריאלית. לדברי ליברמן, הסכם ביניים ארוך טווח יאפשר לפלסטינים צמיחה כלכלית וחופש תנועה ויאפשר לדורות חדשים של ישראלים ופלסטינים שלא גדלו על שנאה והסתה, להגיע לשלום מלא בעוד כמה עשורים. ליברמן אמר עוד כי "ההסדר הסופי בין ישראל לפלסטינים חייב להתבסס על תכנית חילופי השטחים והאוכלוסיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully