וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ישראל תהיה אחראית לכישלון המו"מ

ניר יהב ופנחס וולף

28.9.2010 / 20:22

בצל חידוש הבנייה בהתנחלויות מזהיר יו"ר הרשות הפלסטינית מבהיר, כי ישראל תהיה אחראית לכישלון השיחות. הוא הוסיף כי הרשות מעוניינת במו"מ "רציני וכן" וכי ההחלטה הסופית לגבי המו"מ תינתן בשבוע הבא

לפרוש מהמו"מ או להמשיך בשיחות? יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מודיע הערב (שלישי) כי האחריות לכישלון השיחות תוטל על ישראל. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית במהלך טיסתו מפריז לירדן אמר: "מי שהחליט להמשיך לבנות בהתנחלויות ולספק להן אבטחה והגנה הוא זה שהחליט להפסיק את המשא ומתן". יחד עם זאת הבהיר כי הפלסטינים מעוניינים להמשיך בשיחות "כנות ורצינות".

אבו מאזן הבהיר עוד כי ההחלטה הסופית בעניין חידוש המשא ומתן הישיר על רקע החלטתה של ישראל להמשיך בבנייה בהתנחלויות "תתקבל לאחר שורת התייעצויות בפתח ובאש"ף שיתקיימו ביומיים הקרובים". הוא הוסיף כי יישא "נאום חשוב מאוד" בפני הליגה הערבית ב-4 באוקטובר שבו הוא יכריז "על החלטות היסטוריות".

"נמשיך לפעול למען תהליך השלום"

בתוך כך, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון התקשרה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ודנה עמו בתהליך השלום - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא". על פי הדיווח, קלינטון הבהירה לאבו מאזן כי ארה"ב תמשיך בימים הקרובים להשקיע את מירב המאמצים על מנת לקדם את תהליך השלום. בנוסף היא הבטיחה לאבו מאזן לעדכן אותו בסיכומים אליהם תגיע עם ישראל בעניין הקפאת הבנייה. "נמשיך להשקיע מאמצים עד להקמת מדינה פלסטינית עצמאית", הוסיפה.

מוקדם יותר לשכת ראש הממשלה הודיעה כי בנימין נתניהו מוכן להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן באוקטובר בפריז, לאור הזמנתו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. נתניהו שוחח ביממה האחרונה עם סרקוזי ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, ואמר להם כי הוא "מקווה שהשיחות הטובות עם אבו מאזן יימשכו, שכן הדבר חיוני".

נתניהו ציין כי הוא מאמין "בלב שלם, שבכוחנו להגיע להסכם מסגרת תוך שנה, ולשנות את ההיסטוריה של המזרח התיכון". מחר ייפגש ראש הממשלה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל המבקר באזור, בניסיון למצוא פתרון להמשך השיחות הישירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully