וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מצדיק נאומו: עדיף לומר את האמת

28.9.2010 / 20:18

לאחר שלשכת רה"מ הבהירה כי היא מסתייגת מהתחזית הקודרת של שר החוץ בנוגע לאפשרות של כינון שלום עם הפלסטינים בטווח הקצר, הדגיש שר החוץ כי בנאומו באו"ם הוא "ביטא את עמדת רוב הציבור בישראל". לדבריו, "כולם בישראל רוצים שלום, אבל הצד השני לא רוצה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

שר החוץ אביגדור ליברמן לא התרגש במיוחד מההודעה שפרסמה הערב (שלישי) לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. בנאומו אמר ליברמן כי "הסכם ביניים יאפשר להגיע לשלום מלא בעוד כמה עשורים", ובעקבות כך פרסמה לשכת ראש הממשלה הסתייגות מהדברים וציינה כי "הדברים לא תואמו עם ראש הממשלה. רק נתניהו מנהל את המשא ומתן בשם ישראל".

בראיון לחדשות ערוץ 2, הצדיק ליברמן את דבריו בפני באי העצרת באו"ם והדגיש כי ביטא את עמדתו של רוב הציבור בישראל, לפיה אין אפשרות להגיע לשלום, משום שהפלסטינים לא מעוניינים בכך. ליברמן אמר כי "דיברתי על העובדות, על דעות שמייצגות את רוב האזרחים במדינה, מתוך עמדה ברורה שעדיף לומר את האמת גם כשהיא מרה, וזה התקבל בהבנה". לדבריו, "כולם רוצים שלום, הוויכוח הוא על הדרך. הכישלון המחפיר של אוסלו מלמד שאנו הולכים בנתיב הלא-נכון, ויש לשנות קונספציה".

ליברמן הדגיש, כי "יש להגיד לכל העולם את האמת: מה שאפשר להשיג זה הסדר ארוך טווח. אני לא מאמין שאפשר לכפות שלום, אסור לזרז את התהליך באופן מלאכות. יש להגיע להסדר ביניים ארוך טווח". כשנשאל על עזיבת הנציגים הפלסטינים בעת נאומו בעצרת האו"ם, אמר שר החוץ כי "זה לא מעניין שהם עזבו. צריך להפסיק להצטדק ולחפש איפה אנחנו אשמים. הצד השני לא רוצה שלום: ערפאת ברח מזה וגם אבו מאזן ברח מזה".

כשנשאל על האפשרות שקדימה תצטרף לקואליציה בכדי לתת גיבוי למהלך המדיני, אמר ליברמן כי " אני לא מתעניין בצירוף לבני, אבל אין סיבה לשנות את הרכב הקואליציה. אני לא רואה סימנים שמישהו פועל בכיוון הזה".

בנאומו השנוי-במחלוקת באו"ם אמר היום ליברמן, כי "יש להגיע להסכם ביניים ארוך-טווח, משום שהשגת הסכם שלום כולל בשנים הקרובות איננה ריאלית". לדבריו, "הסכם ביניים ארוך-טווח יאפשר לפלסטינים צמיחה כלכלית וחופש תנועה ויאפשר לדורות חדשים של ישראלים ופלסטינים שלא גדלו על שנאה והסתה להגיע לשלום מלא בעוד כמה עשורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully