וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התופעה נמשכת: מטיילים בשדה מוקשים בגולן

עידן אבני

28.9.2010 / 19:07

שני תושבי הצפון עוכבו לחקירה לאחר שנכנסו במודע לבריכה באתר "עין מוקש" ברמת הגולן. המטיילים שמגיעים למקום יודעים שמדובר באזור שבו מוטמנים מוקשים

שבעה חודשים בלבד עברו מאז שהילד דניאל יובל איבד חלק מרגלו כתוצאה מפיצוץ של מוקש ברמת הגולן, אך נראה כי הדבר אינו משפיע על המבקשים להיחשף לבריכת המים הנמצאת באתר הנקרא "עין מוקש". המטיילים שמגיעים לאזור האתר, נתקלים בשלטים ברורים שמזהירים כי במקום מוטמנים מוקשים, אך למרות זאת הם בוחרים להמשיך בטיול כרגיל.

היום (שלישי) עיכבה לחקירה משטרת הגולן שני תושבי הצפון בשנות ה-30 לחייהם, שנכנסו במודע ל"עין מוקש", למרות שהונחו על ידי חיילים המוצבים באזור כי הכניסה למקום אסורה. בכוונת המשטרה לפתוח נגד השניים בהליך פלילי בחשד של כניסה לא מורשית לתוך שטח צבאי. העונש בגין עבירה זו הינו עד שנת מאסר.

במשטרה ובחטיבת הגולן מנסים להיאבק מזה זמן רב בתופעת המטיילים אשר מגיעים למקום, בכדי להיכנס לבריכת המים. המטיילים חוצים כאמור שדות מוקשים ומזיזים את הגדרות שעליהן נכתב בצורה ברורה כי במקום מוטמנים מוקשים. השמועה על הבריכה עוברת מפה לאוזן וברשת האינטרנט ניתן למצוא הנחיות כיצד להגיע למקום. מדי פעם החיילים מתעמתים עם המטיילים, אך כיוון שמדובר בתוך שטח ישראל ברמת הגולן, הטיפול במטיילים יכול להיעשות רק על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully