וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחשוש מחמאס? חששתי יותר מהנשק של צה"ל"

אביגיל איזנבך

28.9.2010 / 17:22

פעילי שמאל וקרובי משתתפי "המשט היהודי", התאספו מחוץ לתחנת המשטרה באשדוד, שבה נחקרים המשתתפים. אמם של יונתן ואיתמר שפירא: "הם לא חששו מחמאס, אני לא מאמינה לחיילי צה"ל, הם יכולים להרוג כל אחד"

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עשרות פעילי שמאל התכנסו אחר הצהרים (שלישי) מחוץ לתחומי משטרת אשדוד, שאליה נלקחו לחקירה הישראלים שהשתתפו ב"משט היהודי". הפעילים מחו על עצירת הספינה ועל המשך המצור על הרצועה, שלדבריהם "הופך אותה לכלא גדול שאי אפשר להיכנס או לצאת ממנו". בתוך כך, הפעילים הניפו שלטים שבהם נכתב: "תרופות - סיכון ביטחוני?", "תנו לעזה לחיות", "המצור והבנייה בהתנחלויות הורסים את כולנו" ו-"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים".

צביה שפירא, אמם של יונתן ואיתמר, שהיו על הספינה שביקשה לשבור את המצור על עזה, אמרה לוואלה! חדשות כי בניה יצאו לכיוון הרצועה "כדי להביע את התנגדותם למצור של ארבע שנים על עזה ולהראות שלישראלים יש עוד טיפ-טיפה מצפון. הם מייצגים את המצפון".

האם הגאה הוסיפה כי "כל הציבור בארץ אדיש. לא אכפת לו משלילת זכויות מאנשים וממצור שמאמלל מאות אלפי אנשים. הסיבה והמטרה של המשט לא היתה להביא את הפרוטזות והצעצועים, הסיבה היא למחות נגד המצור של האוכלוסייה בעזה. איזה מדינה דמוקרטית עושה דבר כזה?"

"רק מדינת ישראל מרשה לעצמה", הוסיפה שפירא, "מדינת ישראל שמראה שהיא הקורבן של השואה, היא היחידה שמרשה לעצמה לעשות מצור על אוכלוסייה שלמה. רק מדינה קולוניאליסטית ורעה יכולה לעשות כזה דבר ובסוף אנו אומרים שאנו הקורבן". שפירא הוסיפה כי בניה לא חששו להיחטף בידי חמאס. בנוסף סיפרה שפירא כי היא חששה שבניה יהפכו למטרה בידי כלי הנשק של צה"ל: "אני לא מאמינה לחיילי צה"ל, הם יכולים להרוג כל אחד".

"חמאס לא יחטוף פעילי שלום"

נורית פלד-אלחנן, רעייתו של רמי אלחנן, המייצג את פורום המשפחות הפלסטיני-ישראלי למען שלום והיה אף הוא על הספינה, סיפרה כי היא "מאוד מצטערת שהיתה רק ספינה אחת ולא אלף או מיליון". לדבריה בעלה החליט לצאת עם הספינה כי "זה דבר מאוד חשוב ונעלה לעשות, להביע את המחאה נגד הכיבוש האכזרי של עזה. כל המצור לא חוקי, לא לפי החוק הבינלאומי ולא לפי שום דבר. אנחנו לא מכירים בכוחות הכיבוש ולא רוצים שום קשר איתם". לטענתה, הפעילים שעל הספינה החליטו לצאת למשט במקום לנסות להעביר סחורות לעזה דרך מעברי הגבול מכיוון "שכוחות הכיבוש לא נותנים להעביר שום דבר דרך המעברים". היא מסרה כי בפעמים האחרונות שניסו להעביר מצרכים דרך מחסום ארז הם לא עברו ועדיין נשארו באחד המחסנים.

לגבי החשש שהביעו בצה"ל' לפיו אם תצליח הספינה להגיע לעזה ייחטפו פעיליה בידי חמאס, אמרה פלד-אלחנן כי "זה קשקוש מקושקש. חמאס לא יחטוף פעילי שלום, חמאס יחטוף חיילים ומתנחלים. בעלי היה בעזה בעבר ולא קרה שום דבר. הפחד היחיד של הפעילים היה מחיילי הכיבוש שידועים באכזריותם", אמרה פלד-אלחנן.

הבוקר השתלטו כוחות שייטת 13 על ספינת פעילי השמאל היהודים שעשתה את דרכה לעזה, והובילו אותה לנמל אשדוד. מצה"ל נמסר, כי לא הופעלה אלימות מצד הנוסעים או מצד אנשי השייטת וכי ההשתלטות עברה בשקט. על סיפון הספינה עשרה פעילי שמאל, בהם חמישה בעלי אזרחות ישראלית. עם הישראלים נמנים טייס חיל האוויר יונתן שפירא, האב השכול רמי אלחנן וניצול השואה ראובן מוסקוביץ'. חמשת הישראלים נלקחו לחקירה עם הגעתם לנמל אשדוד. שאר הפעילים הזרים יגורשו מישראל בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully