וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע נמנעה כניסתה של כלת פרס נובל לשלום?

גלעד גרוסמן

28.9.2010 / 16:33

מיירייד מגווייר, כלת פרס נובל ואחת המבקרות הבולטות של מדיניות ישראל בשטחים, נחתה הבוקר בישראל, אך משרד הפנים סירב להנפיק לה אשרת כניסה. ארגון "עדאלה" עתר נגד ההחלטה

ארגון "עדאלה" עתר אחר הצהריים (שלישי) לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה נגד החלטת משרד הפנים למנוע את כניסתה לארץ של כלת פרס נובל לשלום, מייריד מגווייר האירית. לפי העתירה, מגוויר הגיעה לפנות בוקר לישראל כחלק ממשלחת של נשים זוכות פרס נובל לקידום שלום וצדק בעולם, בכדי להיפגש עם ארגוני נשים הפועלים בתחום זכויות אדם בישראל ובגדה.

עם נחיתתה בארץ סורבה מגווייר לקבל אשרת כניסה לארץ, ונמסר לה שעליה לחזור בטיסה שהייתה אמורה לצאת בסביבות השעה 16:00. ארגון "עדאלה", באמצעות עורכי הדין פאטמה אלעג'ו ועביר בכר פנו תחילה לבית המשפט בבקשה להוציא צו מניעה, שיאפשר למגווייר לפנות לבית המשפט בבקשה לשנות את ההחלטה. משדחה בית המשפט את הבקשה לצו מניעה, הגיש ארגון "עדאלה" עתירה בעניין.

לטענת "עדאלה", משרד הפנים מסרב לתת למגווייר אשרה משום שנטלה חלק באחד המשטים לעזה, והייתה על סיפון האונייה "רייצ'ל קורי". עורכי הדין ציינו כי מגווייר הייתה בארץ מספר פעמים מאז המשט בו השתתפה, והוסיפו כי לאישה נוספת שהשתתפה במשט כן הותר להיכנס לארץ.

מייריד קוריגן-מגווייר זכתה בפרס נובל לשלום בשנת 1976 על פעילותה להפסקת האלימות בצפון אירלנד. היא נחשבת אחת המבקרות הבולטות של מדיניות ישראל בשטחים, ואף קראה בעבר לאיחוד האירופי למחוק את חמאס מרשימת ארגוני הטרור. באוקטובר 2008 השתתפה מגווייר במשט שיצא מקפריסין לעזה במטרה לשבור את המצור על הרצועה, והשתתפה במשט נוסף שיצא השנה לכיוון עזה על גבי הספינה "רייצ'ל קורי". המשט נעצר על ידי חיילי צה"ל ופעיליו גורשו מהארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully