וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור בג"ץ: נשים יצעדו מחר במאה שערים

מוטי לוי וגלעד גרוסמן

28.9.2010 / 12:48

בניגוד לעמדתה הראשונית של המשטרה, התירו שופטי בג"ץ לנשים ירושלמיות לקיים מחר צעדה שתעבור בשכונה החרדית בירושלים. פרקליטת העותרות: "זה מסר של תקווה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בג"ץ קיבל בצהריים (שלישי) עתירה שהגישו ארגוני נשים ירושלמיות ומרצ והתיר להן לקיים צעדה בשכונת מאה שערים בירושלים. בצעדה ישתתפו כ-50 נשים והיא תתקיים מחר בבוקר, תעבור בשכונה החרדית בעיר ותתסתיים עשרות מטרים לפני כיכר השבת.

הנשים ייצאו מפינת הרחובות יפו-שטראוס ויצעדו ברחוב שטראוס עד סמוך לכיכר השבת. המסלול נמצא בתוך השכונות החרדיות הסמוכות לרחוב מאה שערים, וזאת בניגוד לעמדה הראשונית של המשטרה, שטענה בדיון בבג"ץ, כי היא חוששת מאלימות בין המפגינים לתושבים החרדים. לבסוף, הסכימה המשטרה לקיום הצעדה בלחץ השופטים.

"התנהגות המשטרה בכל הפרשה היא תמוהה", אמרה עורכת הדין יפעת סולל שייצגה את העותרות לורה וורטון, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ, ורונה אורובנו, יו"ר אגודת הסטודנטים בבצלאל, שדרשו להפגין נגד ההפרדה. היא הוסיפה, כי "הייתה נכונות של המשטרה לשתף פעולה עם הגורמים הכי קיצוניים בישראל. אני מאוד שמחה שבית המשפט לא הסכים לתת לזה יד".

ויתורים של שנים

עורכת הדין סולל אמרה עוד כי "ההחלטה היום היא מסר של תקווה ושינוי דרך. הציבור הפלורליסטי במדינת ישראל ויתר במשך הרבה מאוד שנים לציבור החרדי ואפשר את המשך ההידרדרות בכבוד האדם וכבוד האישה במגזר החרדי, ואני מקווה שכעת תתחיל מגמה הפוכה".

מרים זלקינד מארגון אל"ה, ממגישות העתירה, אמרה לאחר הדיון לוואלה! חדשות כי "הגענו למצב עצוב מאוד אם משטרת ישראל לא יכולה להגן על חמישים נשים שרוצות לצעוד ברחוב ראשי במדינה". זלקינד הדגישה כי אין בכוונת הצועדות לעורר פרובוקציה, וכי הן מתכוונות להגיע לשכונה בלבוש צנוע אך ורק בכדי לממש את זכותן להתלהך בשכונה.

קמב"ץ העדה החרדית של יואליש קרויס אמר בתגובה כי "כמה משוגעים רוצים תשומת לב, ניתן להם את זה. הם רוצים לבוא ולהראות שהם קיימים, בבקשה שיבואו. אין כאן מלחמה". שנשאל האם קיים סיכון כי הצעדה תגרור מעשי אלימות, השיב הקמב"ץ כי "לא שווה אלימות בשביל דבר כזה".

נגמרו החגיגות, השכונה נפתחה

בתוך כך, עתירה שהוגשה הבוקר על ידי סיעת "תנועת ירושלמים" לבג"ץ נגד הפרדה שבוצעה בין גברים לנשים בשכונת מאה שערים בירושלים הוסרה, לאחר שהמחסומים שהוצבו בשכונה החרדית הוזזו עם סיום חגיגות שמחת בית השואבה. מגישי העתירה ביקשו מבית המשפט שייצא באמירה מפורשת נגד ההפרדה בין נשים לגברים ברחובות מסוימים בשכונה.

השופטת מרים נאור אמרה בדיון כי "שכונת מאה שערים אינה שטח אקס-טריטוריאלי, וחובה לאכוף בה את החוק". כבר אתמול נועדו נציגי המשטרה והחברה הפרטית שהקימה את המחסומים בשכונה, בניסיון להגיע להסכמה להסירם. לבסוף, המחסומים הוסרו הבוקר בתום אירועי שמחת בית השואבה. בדיון בבג"ץ הודיעה הפרקליטות כי הצבת המחסומים מלכתחילה הייתה בלתי חוקית וכי המשטרה תוודא שהדבר לא יחזור על עצמו. השופטים הטיחו ביקורת במשטרה שלדבריהם לא התערבה מוקדם יותר, ודחו את הטענה שהוצגה על ידי הפרקליטות, כאילו היה זה מתפקידה של העירייה לטפל בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully