וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

28.9.2010 / 11:37

לא יודעים כמה פעמים אפשר לרחוץ את הכלב או מה לעשות מפרק לכם את הרהיטים בבית? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, שומר לכם על כלב נקי ובריא

דוקטור שלום יש לי בעיה יש לי כלבה בת 6 חודשים וכל פעם שאנחנו יוצאים מהבית אנחנו אחר כך מגלים שהכלבה הרסה משהו בעל ערך. איך אני גורם לה להפסיק לעשות את זה?

הרס של רהיטים וחפצים עלול לנבוע משעמום או חרדת נטישה. אפשר להימנע מכך על ידי שימוש בכלוב הטסה או סגירה של הכלבה במקום בו לא תוכל להרוס כלום. אם כי זוהי אופציה רדיקלית, וכדאי לשקול כיוונים נוספים. למשל, אפשר למנוע חרדת נטישה בטיפול עם מאלף. בעיקרון, צריך לא לדבר עם הכלבה לפני שיוצאים מהבית ולתת לה צעצוע לעיסה שמכיל בתוכו מזון על מנת לאפשר חיזוק חיובי בלי לחץ. זה עשוי להסיט את תשומת ליבה. עם זאת, למרות שמדובר במעשה ישים, כדאי לפנות למאלף על מנת ללוות את התהליך לאורך זמן.

כלבים במכוניות. ShutterStock
מפרק לכם את האוטו?/ShutterStock

יש לי כלבה מעורבת בת שנה ומידי פעם היא מקיאה ללא כל סיבה נראית לעין. גם כשאנחנו מוציאים אותה אנחנו תמיד משגיחים שהיא לא תאכל משהו, אפילו דשא שהיא אוהבת. הקיא ברוב הפעמים בצבע צהבהבץ מה גורם לה להקיא?

הקאות באופן מתמשך, ולאורך זמן, עלולות להצביע על בעיה כלשהי ולא נחשבות למשהו נורמאלי. אפשרות אחת היא מזון לא מתאים או לא טרי. חישבו על מעבר לאריזות קטנות יותר שמספיקות ל-3 שבועות. שיקלו גם מעבר למזון המכיל רכיבים עדינים יותר כמו בשר הודו או דג סלמון. אפשרות של טפילים או בעיה פנימית במערכת העיכול גם באה בחשבון. כאן הווטרינר יוכל לבדוק אותה ולתת אבחנה דרך בדיקה גופנית מלאה ודרך בדיקות דם ושתן.

קיבלתי גור מסוג לברדור השאלה שלי מאיזה גיל ניתן לעשות לו חיסון, ובכלל אילו חיסונים צריך לעשות לכלבים ומתי?

חיסונים אפשר לתת לגור החל מגיל 6 שבועות. את החיסון הראשון נותנים בין 6-8 שבועות ולא לפני. לפני כן ניתן לתת טיפול מונע נגד תולעי מעיים בכדור או סירופ. אנו ממליצים על טיפול כזה בגיל 3 שבועות ואחרי כן בגיל 6 שבועות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אחת ולתמיד – כמה פעמים בחודש אפשר לרחוץ ולסרק את הכלב? תודה רבה

אני מציע לעשות לא לרחוץ את הכלב יותר מפעם בשבועיים –רצוי אף פחות מזה אם ניתן, לתדירות של פעם בחודש. כמובן שתלוי באופי הכלב, מידת הלחץ שלו בטיפול, הצורך שלו במקלחת או האם יש בעיית עור או בעיה מצריכה טיפול רפואי. יש כלבים שרוחצים מסיבות רפואיות אחת לשבוע.

מנגד, אפשר לסרק את הכלב כל יום. זוהי פעולה רצויה במידה והכלב לא מתנגד מאד ורואה את הפעולה כמשהו אהוב וכיפי. רצוי לשלב את הסירוק עם חטיפים בכמות קטנה כדי לא להשמינו. אם הכלב מתנגד ולא אוהב את הפעולה, אני מציע לא להלחיץ אותו ולעבור לתדירות נמוכה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully