וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הנשיא פיטר את ראש עיריית מוסקבה

לאחר שבועות של מתיחות בין הקרמלין לראש העירייה הוותיק של מוסקבה, הודיע הנשיא דמיטרי מדבדב כי הוא מפטר את יורי לוז'קוב מתפקידו. הסיבה: ראש העיר "איבד את אמון הנשיא"

רויטרס

( צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב פיטר הבוקר (שלישי) את ראש העיר הוותיק של מוסקבה יורי לוז'קוב, המכהן בתפקיד מאז 1992. הסיבה הרשמית שניתנה לפיטורים היא "אובדן האמון" בו.

בחודשים האחרונים התגלע סכסוך בין הנשיא לראש העיר, לאחר שלוז'קוב לא חזר מחופשה מיד עם תחילת השריפות באזור מוסקבה ועקב דברי ביקורת שהשמיע נגד הקרמלין. בין השאר רמז לוז'קוב, כי המדינה זקוקה למנהיג יותר חזק והחלטי. ההערה הזו נתפסה כתמיכה בוולדימיר פוטין לקראת הבחירות לנשיאות ב-2012.

לוז'קוב, בן 74, חזר אתמול מחופשה בת שבוע באוסטריה ואמר כי לא יפרוש מרצונו. היום, לאחר שבועות של השערות לגבי עתידו של ראש העיר, פרסם מדבדב, השוהה בביקור רשמי בסין, צו רשמי לפיו לוז'קוב יאבד את משרתו, מכיוון ש"הוא איבד את האמון של נשיא הפדרציה הרוסית". כך מסרה דוברת הקרמלין נטליה טימקובה.

דחה האשמות על שחיתות

לפי החוקה הרוסית, לנשיא המדינה יש הסמכות לפטר את ראש עיריית מוסקבה ומושלים אזוריים לפי רצונו ולמנות להם מחליפים ללא בחירות. יורשו של לוז'קוב הוא בן בריתו הוותיק וסגנו, ולדימיר רזין.

לוז'קוב הוא אחד הפוליטיקאים החזקים ביותר ברוסיה, ולפני עלייתו של ולדימיר פוטין לשלטון לפני כעשור, הוא אף נחשב כמועמד אפשרי לנשיאות. רעייתו, ילנה באטורינה, היא האישה העשירה ביותר ברוסיה.

בשבועות האחרונים בני הזוג היו נתונים למתקפה חסרת תקדים בתקשורת הממלכתית ברוסיה. היא נסבה בעיקר סביב האשמות של שחיתות, בעיקר על כך שלו'זקוב העביר לבאטורינה כספים מעסקאות נדל"ן רווחיות. לוז'קוב הכחיש מכל וכל את הטענות נגדו - ואף איים לתבוע את רשתות הטלוויזיה שפרסמו אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully