וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן למזכ"ל האו"ם: ההקפאה היא תירוץ לאבו מאזן

27.9.2010 / 22:51

שר החוץ הישראלי נפגש בניו יורק עם באן קי מון, שהביע אכזבה גלויה מהפסקת ההקפאה, ואמר לו כי "במשך תשעה חודשים הפלסטינים טענו שההקפאה היא תרמית, ועתה זה הפך להיות חזות הכל"

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש הערב (שני) עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בניו יורק ושוחח עמו על המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. עוד קודם לפגישה הביע באן את אכזבתו מכך שממשלת ישראל החליטה שלא להאריך את הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, אולם בפגישה אמר לו ליברמן כי "ברור שהקפאת הבנייה היא רק תירוץ עבור אבו מאזן. במשך תשעה חודשים הפלסטינים טענו שההקפאה היא תרמית, ועתה זה הפך להיות חזות הכל".

ליברמן אף האשים את הפלסטינים בכך שנכנסו לשיחות "לא עם כוונות טובות בכדי להשיג הסכם", וטען כי הרשות הפלסטינית נכנעה ללחץ של ארצות הברית וניאותה להכנס למשא ומתן. "אנחנו מוכנים להמשיך בשיחות הישירות ללא תנאים מוקדמים. לא נסכים שיכתיבו לנו תנאים". במהלך הפגישה תקף ליברמן את מדינות ערב ואת הליגה הערבית, שבארצות הברית מקווים כי היא תהיה זו שתאפשר את המשך קיום המשא ומתן. "אם הליגה הערבית מחפשת אתגרים - יש הרבה כאלה בעולם הערבי, כמו מאות שנהרגים מדי שבוע בפיגועי טרור ואנשים שחיים בעוני", אמר ליברמן והוסיף כי "במקום לפתור את הבעיות הללו, ראשי הליגה הערבית מעדיפים לברוח, להאשים את ישראל ולהסית את ההמונים נגד היהודים".

ליברמן הבהיר למזכ"ל האו"ם כי ישראל "דוגלת בהסכם שלום הוגן, מבלי להתפשר על הביטחון ועל האינטרסים החיוניים של ישראל". מנגד, המזכ"ל באן אמר לליברמן כי מו"מ ישיר הוא הדרך היחידה שיכולה להוביל את ישראל והפלסטינים ליישוב הסכסוך ביניהם.

כמו כן, ליברמן הביע בפגישה דאגה לגבי ביקורו "הפרובוקטיבי" של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בדרום לבנון, שייערך במהלך חודש אוקטובר. "הבענו את דאגתנו בנוגע למצב בגבול לבנון ועמדנו על הפרובוקציה הברורה של נשיא אירן אחמדינג'ד, שבכוונתו לבקר בדרום לבנון", אמר ליברמן לכתבים לאחר הפגישה.

"ניתן לארה"ב מספר ימים לשכנע את נתניהו"

בתוך כך, חבר צוות המו"מ הפלסטיני, נביל שעת', אמר הערב כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מעוניין להמתין מספר ימים כדי להיווכח האם הממשל יצליח לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את הקפאת הבנייה בגדה המערבית. בשיחה עם כתבים במהלך ביקורו בפריז אמר שעת', כי "אנו מעוניינים לתת לאמריקאים ארבעה עד חמישה ימים, שבוע, כדי לראות אם הם מסוגלים לגרום לנתניהו לשקול מחדש וברצינות את הארכת ההקפאה".

במסגרת המאצים האמריקאים, השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, ושרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התקשרו הערב ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן בניסיון ללחוץ עליו שלא לסגת מהמשא ומתן עם ישראל, כך בסוכנות הידיעות הפלסטינים וואפ"א.

בתוך כך, 87 סנאטורים אמריקאים חתמו על מכתב שנשלח היום לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, הקורא לו להפעיל לחץ גלוי על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להמשיך במו"מ הישיר עם ישראל, וזאת על אף חידוש הבנייה בהתנחלויות. על פי הדיווח באתר "Foreign Policy", הסנאטורים התייחסו במכתבם לאיומו של אבו מאזן לנטוש את השיחות הישירות, באם לא תוארך ההקפאה, והצהירו כי "אף לא אחד מהצדדים צריך לאיים בעזיבת המו"מ, שרק עכשיו חודש".

"אנו מסכימים איתך", פנו הסנאטורים לאובמה, "שיהיה זה קריטי ששני הצדדים יישארו בשולחן המו"מ". הסנאטורים שיבחו גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על כך שהוא בעצמו המשיך במגעים, על אף פיגועי הירי שאירעו ביהודה ושומרון, ערב פתיחת השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully