וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודה למתנחלים: פעלתם באופן מרוסן

27.9.2010 / 22:49

ראש הממשלה נועד עם ראשי המתנחלים והודה להם על תגובתם המאופקת, כלשונו, עם סיום הקפאת הבנייה ביו"ש. נתניהו ביקש מהם להמשיך בקו זה גם בעתיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) עם ראשי המתנחלים ביהודה ושומרון והביע בפניהם שביעות רצון מכך שלדבריו, הם פעלו בצורה מרוסנת בתום הקפאת הבנייה בהתנחלויות. נתניהו אמר למתנחלים כי הם פעלו באיפוק ובאופן שלא גורם לנזקים וביקש מהם להמשיך בקו זה גם בעתיד.

ראש הממשלה נועד מוקדם יותר עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר ודן עמו בדרכים לקידום המגעים הישירים עם חידוש הבנייה. בלשכת ראש הממשלה אמרו לאחר הפגישה, כי "אנחנו מקווים שאבו מאזן ימשיך במאמצים להגיע להסכם אמיתי, שישים קץ לסכסוך בין העמים. נתניהו פועל במטרה להביא לקידום המו"מ ולהמשך השיחות". מלשכת נתניהו נמסר עוד, כי ראש הממשלה ייפגש ביום רביעי עם צאת החג עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, אשר יגיע לאזור כבר מחר כדי לנהל שיחות עם שני הצדדים.

בתום תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות אמש, נתניהו פנה במסר ליו"ר הרשות אבו מאזן, והפציר בו שלא לעזוב את השיחות הישירות. "למען עתידם של שני עמינו, הבה נתמקד במה שחשוב באמת. נמשיך בשיחות מואצות, כנות ורציפות כדי להביא הסכם מסגרת היסטורי של שלום תוך שנה", אמר נתניהו.

לאחר חידוש הבנייה, הממשל האמריקאי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שבו והפצירו בנתניהו לשקול מחדש את החלטתו, ולהמשיך את ההקפאה על מנת לשמר את המשא ומתן הישיר. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי אבו מאזן "מעוניין להמשיך במגעים אך על נתניהו לקבל החלטה להקפיא את ההתנחלויות במטרה ליצור אווירה מתאימה להמשך שיחות השלום". מנגד, דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פיליפ קראולי, אמר כי "המדיניות שלנו בנוגע להתנחלויות לא השתנתה ואנו מעודדים את הצדדים לפעול למען מטרה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully