וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: הקפאת הבנייה הייתה טעות אסטרטגית

27.9.2010 / 21:40

חבר הכנסת מקדימה אירח חברי כנסת ופעילים בסוכתו בכוכב יאיר וטען בפניהם כי מלכתחילה לא היה צריך להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, על נתניהו להניח את האגו בצד ולפעול למימוש חזון שתי המדינות

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: יותם בן-דוד)

חבר הכנסת שאול מופז (קדימה) אירח הערב (שני) בסוכתו שבכוכב יאיר חברי כנסת ופעילים ממפלגתו. מופז אמר לאורחיו כי "אנחנו בתקופה לא קלה. זו פעם ראשונה זה שנים שישראל נמצאת באחת מצומתי ההחלטה. לאחר 20 שנה של משא ומתן עקר, יש הזדמנות להגיע לתוצאות שונות. אסור לנו להחמיץ את ההזדמנות".

מופז גם התייחס לתכנית המדינית שהציג לפני כמעט שנה בדבר הקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים ואמר: "אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להניח את האגו בצד. יש תוכנית המתאימה לעת זו. יש לה תמיכה גדולה מאוד מצד ארצות הברית ובאירופה. זו תוכנית מעשית שאיתה ניתן להתקדם בשיחות. העם בישראל רוצה שלום. מרבית הפלסטינים רוצים להגיע להסכם שלום".

חבר הכנסת מקדימה הוסיף כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות הייתה טעות אסטרטגית. לדבריו, אילו מדינת ישראל הייתה מופיעה עם תוכנית מדינית לאחר שראש הממשלה הכריז בנאומו על הסכמת ישראל לעיקרון "שתי מדינות לשני עמים", "לא היינו נכנסים לסאגה הזו של ההקפאה, והיינו נכנסים מיידית למשא ומתן עם תקווה לדור הבא".

מופז גם הזכיר את החייל החטוף גלעד שליט והצהיר כי "אם אין דרך אחרת, שחרור מחבלים זו דרך שאי אפשר להתעלם ממנה. ישראל יודעת להתמודד עם מחבלים. ביום שישראל תוותר על אחד מבניה, בניה יוותרו עליה. אנחנו רוצים לראות מעשים ולא רק דיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully