וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחת תורה? עיריית שדרות ביטלה את החגיגות

רמי שני

27.9.2010 / 18:29

תושבים בשדרות זועמים על החלטת העירייה לא לקיים השנה את נוהג ההקפות השניות, שהתקיימו בעיר גם בשיא תקופת הקסאמים. "למרות העלויות, צריך היה לגייס תקציב ולקיים את החגיגות"

שי מכלוף

(עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ', צילום: שי מכלוף)

בשדרות נאלצים לשבור מסורת הנהוגה בחג שמחת תורה – בגלל מצוקה תקציבית. גם בתקופות הקשות ביותר, כששדרות הייתה נתונה לפגיעות של רקטות קסאם, בעיר תמיד הקפידו לקיים את נוהג ההקפות השניות. ואולם, בעיריית שדרות החליטו השנה שלא להעביר 60 אלף שקלים מתקציב העירייה לטובת האירוע.

החגיגות בעבר התקיימו ברחבה הסמוכה לבניין העירייה והשתתפו בהן להקות זמר, נגנים ואמנים מוכרים, חלקם הגיעו בהתנדבות וחלקם בתשלום. אלפים מתושבי העיר והסביבה הקפידו להגיע מדי שנה לחגיגות ורקדו בשמחה עם ספרי התורה.

"זה נראה לי מצחיק, תקציב מוצאים לכל דבר", אמר בתגובה אחד מתושבי שדרות. "אם בתקופת הקסאמים חגגנו – גם היום, ולמרות העלויות – צריך היה לגייס תקציב ולקיים את החגיגות. גם מצוה, גם שמחה, גם אחדות – בהקפות יש מהכול". גם גורמים במועצה הדתית הביעו צער על כך בעיריית שדרות "לא מצאו", לדבריהם, תקציב של כ-60 אלף שקלים לצורך אירוע ההקפות השניות.

מעיריית שדרות נמסר, כי החגיגות יתקיימו השנה תוך קיצוץ ההוצאות, "המגיעות לכדי עשרות אלפי שקלים". דוברת העירייה סימה גל מסרה, כי החג יצוין בכל בתי הכנסת השכונתיים. לדבריה, ראש העיר דוד בוסקילה יבקר בכל אחד ואחד מהם, כמדי שנה. בעירייה אומרים עוד, כי ההחלטה לנהוג בדרך זו, היא בין היתר בשל העובדה שבשנים האחרונות הגיעו פחות ופחות חוגגים לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully