וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום אפריקה יחרימו את אוניברסיטת בן גוריון?

רמי שני

27.9.2010 / 18:25

בעקבות לחץ של קבוצות פוליטיות בדרום אפריקה, תדון מחר הנהלת אוניברסיטת יוהנסבורג בהצעה להטיל חרם אקדמי על האוניברסיטה בב"ש. בין שתי האוניברסיטאות קיים שיתוף פעולה מחקרי, שנועד לפתור בעיות של זיהום במאגר מים ליד יוהנסבורג

הסנאט של אוניברסיטת יוהנסבורג בדרום אפריקה יחליט מחר (שלישי) האם להטיל חרם אקדמי על אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ולהפסיק את שיתוף הפעולה המחקרי בין שתי האוניברסיטאות. זאת בעקבות קריאה של קבוצות פוליטיות בדרום אפריקה, שטוענות כי אוניברסיטת בן גוריון פוגעת "בחופש האקדמי וזכויות האדם, בהיותה שותפה לדבר עבירה לשיטת האפרטהייד שמנהיגה ממשלת ישראל".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר, כי תכנית המחקר בין שתי האוניברסיטאות נועדה לפתור בעיות של זיהום במאגר מים ליד יוהנסבורג - דבר שעשוי לתרום לשיפור איכות מאגר המים לטובת תושבי דרום אפריקה. לטענת האוניברסיטה, היא התגלמות של דו קיום ודוגמה מובהקת לשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים וגורמים אחרים: פלסטינים וירדנים. האוניברסיטה מדגישה כי מטרת הגורמים היוזמים את החרם עליה היא להביא לבידודה של ישראל במרחב הבינלאומי. במוסד האקדמי גם הזכירו ששלפני 13 שנה, נשיא דרום אפריקה דאז, נלסון מנדלה, קיבל תואר ד"ר לאות כבוד מאוניברסיטת בן גוריון ושיבח את הישגיה של האוניברסיטה.

האוניברסיטה גם הפנתה לדברים שאמר יו"ר הוועדה המתמדת של הצלב האדום הבין לאומי והסהר האדום הבין לאומי והירדני, מוחמד אל-חדיד, בטקס בו קיבל ד"ר לאות כבוד באוניברסיטת בן גוריון בשנה שעברה. בנאום שנשא אז הצהיר אל-חדיד כי "אוניברסיטת בן גוריון תמיד מילאה תפקיד בבניית יחסים עם המדינות השכנות וכיום, כמעט בכל פקולטה ומכון יש לפחות פרויקט משותף אחד עם מדינה ערבית שכנה או עם הרשות הפלסטינית".

אורי קידר, יושב ראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, מסר בתגובה כי "רק לפני כמה שבועות הותקפה אוניברסיטת בן גוריון לאור 'ההטייה הפוסט ציונית', לכאורה, בין כתליה וכעת עומד מוסד זה בהתקפות לאור 'שיתוף פעולה עם אפרטהייד' וכו'. הרי זה מגוחך. חרם אקדמי על מדינת ישראל הינו מהלך פסול ושפל, אותו יש לגנות מכל וכל. אנו גאים להיות סטודנטים באוניברסיטה המעמידה בראשה את העשייה החברתית המקומית, הארצית והכלל עולמית. רק לפני שבוע יצאה משלחת סטודנטים מטעם אגודת הסטודנטים ו-"מרכז אפריקה" אשר החברים בה יתנדבו בארצות שונות באפריקה לתקופה של שלושה חודשים. אנחנו ממשיכים בעשייה- אחרים מוזמנים להמשיך לבקר ולדבר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully