וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הרופאים לא הזהירו - והבת נולדה חולה

אריאל נוי

27.9.2010 / 18:02

אם שבתה בת ה-14 סובלת ממחלה גנטית חשוכת מרפא המקצרת משמעותית את תוחלת חייה, תובעת את הרופאים שבדקו אותה בעת הריונה. לטענתה, הם יכלו להתריע בפניה על המחלה - ולמנוע את ההריון ואת המוגבלות הרפואית של הבת

אישה בת 34 הגישה תביעה נגד "מכבי שירותי בריאות", בטענה שהרופאים שטיפלו בה בשנת 1996 כשלו בתפקידם ולא שללו את האפשרות שבתה שטרם נולדה אז, עלולה ללקות במחלה חשוכת מרפא. עוד בזמן ההריון פנתה האם לרופאים וביקשה מהם לערוך לבתה בדיקות - זאת מאחר שהמחלה, קרדיומיופתיה היפרטרופית, מחלת לב שעוברת באופן תורשתי במשפחת האב. לטענתה, אילו הרופאים נתנו אבחנה חד משמעית בטרם הולדת הבת וקבעו כי היא סובלת מהמחלה – היא מצדה הייתה פונה לוועדה להפסקת הריון על מנת לבצע הפלה.

עו"ד אמיר לוינשטיין, מומחה לתביעות רשלנות רפואית המייצג את האישה, סיפר לוואלה! חדשות כי "משפחתו של הבעל נושאת את המחלה, אשר גורמת להתרחבות הלב". החולים במחלה הנם בעלי תוחלת חיים של 50-30 שנה, הוסיף עורך הדין, וציין כי האב עצמו מת בגיל 29 מהמחלה, ואמו נפטרה בגיל 46. לדברי פרקליטה, במקום להפנות את האישה אל רופא גנטיקאי, הפנו הרופאים את האישה לבדיקת אקו לב, שלדברי מומחים איננה שוללת לחלוטין את הימצאות המחלה. משהתקבלו תוצאות הבדיקות התקינות, התירו הרופאים לאישה להמשיך בהריונה, זאת מבלי להתריע בפניה כי עדיין קיים סיכוי של 1 מ-2 כי תלד ילדה החולה במחלה הקטלנית.

בתביעה נטען כי הרופאים לא הסבירו לאישה שהסיכויים שתלד ולד הנושא את המחלה עומדים על 50%. עו"ד לוינשטיין טען, כי "התובעות עתה הן האם ובתה בת ה-14. פנינו לבית המשפט המחוזי, שם הפיצוי מתחיל משני מיליוני שקלים וחצי. הן תובעות את קופ"ח מכבי על כך שהתרשלה באבחון, ולא יידעה את האם בסיכויים הגבוהים ללקות בתה במחלה". כמו כן תובעות השתיים את משרד הבריאות על היעדר אכיפה ופיקוח על קופת החולים. "היום לילדה יש מאה אחוזי נכות בביטוח לאומי, והיא יכולה למות בכל רגע", הוסיף.

מ"מכבי שירותי בריאות" נמסר בתגובה, כי "זהו מקרה מצער שאירע בשנת 1996. בשנה זו לא הייתה מוכרת למדע הרפואה בעולם בדיקה לגילוי פגם גנטי מסוג HCM. גם היום לא קיימות עדיין בדיקות ודאיות לאיתור הגן הפגום, על אף התפתחות הרפואה ומדע הגנטיקה. מומחים לגנטיקה מציינים כי לגן הגורם למחלה יש למעלה מ-100 מוטציות והבדיקות שקיימות היום מצליחות לזהות רק כ-20 מתוכן בלבד. בנוסף, ידוע כי מחלה זו עלולה להתפתח גם לאחר הלידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully