וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גם פלסטינים שמרוצים מסיום ההקפאה

27.9.2010 / 12:42

לא רק בהתנחלויות המתינו בקוצר רוח לסיום מועד הקפאת הבנייה. הפועלים הפלסטינים המתגוררים בסמוך, שבו לעבודה והביעו שביעות רצון. "לא יודעים על מה מדברים, רוצים להביא פרנסה עבור הילדים"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לא רק המתיישבים היהודים חיכו לסוף עשרת חודשי ההקפאה. לצד אישורי הבנייה שנחתמו הבוקר (שני) בבית אריה, החלו גם הפועלים הפלסטיניים להגיע ליישוב על מנת לעבוד בבניית עשרות יחידות הדיור שחזרו להיבנות. בשכונת האמנים, המשקיפה על גבעות השומרון, חזרו הפועלים מהיישובים הפלסטיניים השכנים להכין את המלט וליישר את השטח לקראת הבנייה.

מוסא עידא, תושב הכפר יטא שליד חברון אמר כי הוא לא מתעניין בחדשות. "אני לא יודע מה אבו מאזן ונתניהו מדברים בכלל, אנחנו צריכים לעבוד בשביל הילדים", הוא אמר לאחר שירד מטרקטור שיישר את הקרקע עבור בית חדש בבית אריה. "היום חזרנו לעבוד אחרי שעשרה חודשים היינו יושבים בבית ולא עושים כלום. יש לי שמונה ילדים", הוא מספר," איפה שיש עבודה אנחנו הולכים".

בשטח הסמוך, איברהים דליפה מהכפר לובן, הכין יסודות לבניין נוסף. "צריך להתפרנס", הוא אומר, "אין ברירה, יש לנו ילדים ומשפחה. אבו מאזן? הוא טוב מאוד. מפריע שאנחנו בונים כאן אבל אינשאללה בסוף יהיה שלום".

במשרדו של ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, התושבים הגיעו לקבל את חתימתו על אישורי הבנייה. נעים הפך בעל כורחו לאחד מסמלי הקפאת הבנייה, לאחר שהוכה על ידי כוחות מג"ב כשהוא ותושביו סירבו לאפשר לפקחי המנהל האזרחי להיכנס ליישוב עם תחילת הצו. "עשיתי 'דליט' על האירוע, מבחינתי הוא מאחוריי ועכשיו אנחנו מסתכלים קדימה", אומר נעים, "אני מקווה שהתקשורת תניח לנו ויאפשרו לנו לחיות כאן חיים נורמליים. עברנו עשרה חודשים לא פשוטים, ועכשיו הפסטיבל הזה ייעלם ואנו נוכל לחזור ולבנות את בתי ילדינו ואת בתי דור ההמשך כאן ביישוב".

רפי אלבז, היה אחד התושבים שקיבלו את ההיתר החתום. מיד לאחר מכן הוא ביקר בשלוש חלקות השטח שבהן עתידים בניו לבנות את בתיהם. "אנחנו אוהבים את המקום", הוא אמר, "היו חששות שההקפאה הזאת תימשך ולא ידענו מה יהיה עם הילדים. היום, כשיש לנו את האישור ביד, אני יכול להיות רגוע. אני רק חושש שבעוד כמה שבועות שוב יקפיאו את הבנייה. יש כאן 400 משפחות שרוצות להתחיל ולבנות כאן. הילדים שלי יתחילו לבנות ולא תהיה לנו בעיה, אבל אני חושש לאחרים ולא רוצה שיעברו את מה שאנחנו עברנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully