וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחת מקל ותרמיל - להתיישב בנגב ובגליל

סילבן שלום

27.9.2010 / 11:49

בימים בהם ההתיישבות מוזכרת בנשימה אחת עם סיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, קורא השר סילבן שלום להתיישב דווקא בנגב ובגליל ולמצות את הפוטציאל של הפריפריה

היה זה אברהם אבינו אשר קבע לעם ישראל לדורותיו, את ההתיישבות כערך וכאידיאל כאשר הגיע מחרן לכנען. היה זה דוד בן גוריון אשר אמר בנאומו "בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו".

למעלה מ – 50 שנה הנגב והגליל מפותחים יותר, מזמינים יותר, התלמידים זוכים ללמוד בכיתות חכמות עם מערכות מידע ממוחשבות ומשוכללות; מפעלים מעתיקים את מקום מושבם ומספקים אפשרויות תעסוקה נוספות; בירת הנגב מהווה מרכז להוראה ולמחקר ואליה מצטרף בית הספר לרפואה בצפת אשר יביא גם לשדרוג מערכת הבריאות בגליל; תשתית הכבישים השתכללה וחיזקה את החיבור שבין הפריפריה למרכז; ופסטיבלים רבים ואירועי התרבות מציעים מגוון פעילויות מעשירות לכל המשפחה.

ההתיישבות עוד מימי אברהם אבינו היא ערך הממשיך וימשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות והמבחן כפי שקבע בן גוריון, כמובן שטרם תם. הפוטנציאל של הפריפריה רחוק מלהיות ממוצא עד תום, בפנינו אתגרים רבים ואנו נכונים להם. פיתוח הנגב והגליל תופס תאוצה וההשקעה מתחילה להניב פירותיה. מאות משפחות הביעו התעניינות ורבות מהן אף כבר החלו בתהליך העתקת מקום מושבן לנגב ולגליל וקבוצות התיישבות רבות מתגבשות לקראת מעבר. אנו מלווים את המתיישבים מסייעים בתהליך ופועלים להסרת חסמים על מנת לעודד ולתמרץ את המתיישבים החדשים. אלה, מתווספים לאוכלוסיה הוותיקה, המייסדת המהווה את הבסיס האיתן של אזורים אלו.

ערך מימי אברהם אבינו

המחשבה "לצאת מהמרכז" מלווה בפחדים ובחששות אך לצערי רבים עדיין שבויים בקונספציה מוטעית. הנגב והגליל מהווים כבר היום אלטרנטיבה ממשית אטרקטיבית ומומלצת במיוחד על רקע מצוקת הדיור במרכז הארץ. חלום הבית בגליל ניתן היום להגשמה תוך סבסוד עלויות פיתוח הקרקע במגוון ישובים; יישוב הנגב והפרחת השממה מושגת אף היא תוך סיוע מציאת פתרונות דיור לגרעיני התיישבות כפריים ועירוניים; הטבות מס ניתנות למתיישבים בפריפריה וכמובן שאי אפשר ואסור להתעלם מהעובדה כי בנגב ובגליל טמון ערך מוסף אשר לא ניתן להתחרות איתו וצמצום הפערים הגשמיים רק מדגיש ביתר שאת את שיש לאזורים אלה להציע.

חלומות בהקיץ על שינוי אוירה, על איכות חיים, על חיים קצת אחרים הם תחילתו של המסע שהרי הבית הציוני במדינת ישראל ראשיתו בחלום. "חלום ומעשה אינם שונים כל כך כפי שנוטים לחשוב, כי כל מעשי בני האדם בחלום יסודם וגם אחריתם - חלום היא" כתב בנימין זאב הרצל וצדק. אילולא חלם לא היה מניע לפעילותו, אילולא פעל להגשמת חלומו מי יודע כיצד היתה מעוצבת דמותה של מדינת ישראל.

לכן, אל תעמדו, התיישבו בנגב, בגליל ובכל חלקי הארץ כפי שנאמר "והורשתם את הארץ וישבתם בה, כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה. והתנחלתם את הארץ, אשר נשבעתי לאבותיכם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully