וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "המשטרה מאפשרת הפרדה במאה שערים"

27.9.2010 / 11:53

קבוצה של תושבי ירושלים עתרה לבג"ץ בדרישה להורות למשטרה לאכוף את החוק בשכונה החרדית. לטענת העותרים, המשטרה אינה מונעת הצבת גדרות המפרידות בין גברים ונשים

קבוצה של תושבי ירושלים, בהם חברות המועצה רחל עזריה ולורה ורטון, עתרו הבוקר (שני) לבג"ץ נגד המשטרה, שלטענתם אינה אוכפת את החוק בשכונת מאה שערים, ומאפשרת לגורמים חרדיים להציב גדרות המפרידות בין גברים לנשים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אביעד הכהן, נטען כי במוצאי שבת ביקשה קבוצת מבקרים, בהם עזריה, לעבור ברחוב הראשי של מאה שערים, שבשל החג נסגר לתנועת כלי רכב והפך למעין "מדרחוב". אולם, אדם שסירב להזדהות ונשא על בגדו תג של "סדרן", ביקש מהקבוצה להתפצל לקבוצות של גברים ונשים, כאשר הנשים נתבקשו לפנות למדרכה צרה ואילו לגברים ניתן אישור לצעוד ברחוב הראשי.

העותרים טוענים עוד, כי משסירבו אנשי הקבוצה להיענות לבקשה, החלו חלק מהסובבים לתקוף אותם בקללות ובאופן פיזי. בכל אותה עת עמדו ברחוב הסמוך כוחות של משטרה ומשמר הגבול, "אך לא נקפו אצבע להבטחת המעבר החופשי ברחובה הראשי של השכונה. גם קריאה טלפונית של אחת העותרות למשטרה לא נענתה". לטענת העותרים, הסדרנים מופעלים על ידי חברת שמירה פרטית, שהשתלטה על פתח הכניסה לרחוב מאה שערים "וקובעת מי יבוא בו ומי ייאלץ להלך בשוליו, מאחורי מחיצות בד אטומות, אם בכלל".

בעתירה מופיע גם תמלול של שיחה שקיימו הנשים והשומר, בו הוא אוסר עליהן לעבור ברחוב. "זוהי מדינת טאליבאן. Welcome to Afghanistan. בסדר? זה מה שאת רוצה לשמוע?", מצוטט הסדרן. כאשר נאמר לסדרן שאסור לו לפעול כך במדינת חוק, הוא השיב: "גם אסור לעשות מצעדי גאווה. אסור לחצוב קברים ולהוציא מתים מהקבר. וזה מה שאתם עושים כל יום. לא עוברים מפה".

השכונה כשטח הפקר

עוד נטען בעתירה, כי שכונת מאה שערים הפכה למעשה "שטח הפקר", מעין "אקס טריטוריה" עבור משטרת ישראל, וכוחותיה נמנעים מלמלא את חובותיהם ולאכוף את החוק במקום. העותרים מציינים שורה של מקרים בהם חברי כנסת, רבנים, תיירים ועובדי רווחה הותקפו במקום. "קבוצת מיעוט (המכונה לעתים באמצעי התקשורת בכינוי "סיקריקים"), השתלטה בכוח הזרוע, האימה והפחד על רשות הרבים של השכונה, והיא מטילה את חיתתה הן על יושבי השכונה הן על המבקשים לעבור בגבולה ובתוכה", נכתב בעתירה.

עו"ד הכהן מוסיף בעתירה כי "בהתירה הפרה חוזרת ונשנית זו של החוק, ולעתים מתוך הסכמה שבשתיקה, כמו גם בחדילתה המכוונת מעשייה, נותנת המשטרה שאמונה על אכיפת החוק רוח גבית לקיצוניים, וקיים חשש ממשי שאם מגמה זו לא תיעצר בעודה באבה, לא ירחק היום ובני הקבוצה הקיצונית יתירו לעצמם יותר ויותר מעשים שיש בהם כדי לפגוע בזכויות הבסיסיות ביותר של תושבי ירושלים, ובהן הזכות לשוויון, כבוד האדם וחירות התנועה".

  • עוד באותו נושא:
  • מאה שערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully