וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לפרלמנט בוונצואלה: מכה לצ'אווס

טליה שחר

27.9.2010 / 10:20

האופוזיציה בוונצואלה זכתה להישג משמעותי בבחירות לפרלמנט, לאחר שהצליחה לזכות בשליש מהמושבים - תוצאה שמאפשרת לה לטרפד חקיקות ומינויים של הנשיא הוגו צ'אווס

הישג לאופוזיציה בוונצואלה. מספר מפלגות שהתאחדו תחת מטרייה אחת הצליחו לעבור את הסף המשמעותי של שליש מהמושבים בפרלמנט בבחירות שהתקיימו אתמול. ועדת הבחירות מסרה היום (שני) כי המפלגה הסוציאליסטית בראשות הנשיא צ'אווס זכתה בכ-93 מתוך 165 המושבים, וגוש "האחדות הדמוקרטית" זכה בלפחות 59 מושבים.

בכך הפסיד צ'אווס את הרוב של 99 מושבים הדרוש כדי לעקוף את הפרלמנט ולקדם במסלול מקוצר חוקים ומינויים חשובים לקראת הבחירות לנשיאות ב-2012. אולם, מכיוון שהפרלמנט החדש יתכנס רק בינואר, נותרו לנשיא שלושה חודשים לקדם רפורמות משמעותיות.

מפלגות האופוזיציה החרימו את הבחירות הקודמות ב-2005. לטענתם, הם זכו כעת ברוב דחוק של כ-52% מכלל קולות הבוחרים. אולם בשל שינויים בהגדרות של מחוזות הבחירה ובשיטת הבחירות, היה ברור שמפלגת השלטון תשמור על רוב בפרלמנט. עם זאת, אם המספר נכון, זוהי מכה קשה לצ'אווס, שיבקש להמשיך בתפקידו בתום 14 שנות כהונה. "זה נותן לנו הרבה כוח פוליטי", אמר ארמנדו בריקט, דובר גוש האופוזיציה. "אנו שמחים מאוד".

למרות שהוא לא הצליח להשיג את יעדו המוצהר של זכייה בשני שלישים מהמושבים, צ'אווס ניסה להציג את התוצאות כהישג. הוא מיהר לצייץ בטוויטר: "ניצחון חדש לאנשים. אני מברך את כולכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully