וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם או בלי הקפאה: השלום אפשרי בכלל?

איזי ליבלר

27.9.2010 / 7:23

באופן מסורתי, ביטול עונש המוות היה תמיד מטרה מרכזית עבור הממסד הליברלי ברחבי העולם. אולם יש יוצאי דופן. כך, למשל, כאשר מתפרסם כי פעילי חמאס זורקים את חברי הרשות הפלשתינית מהגגות, והרשות יוצאת בפעולות תגמול לפגוע באנשי חמאס - העולם הליברלי לא מגיב והידיעה כמעט לא מופיעה בחדשות.

באופן דומה, כאשר ה"פרטנר הפלשתיני לשלום" חוזר להפעיל את המדיניות ארוכת השנים שלו - הריגת פלשתינים אשר מוכרים אדמות ליהודים - אין לכך שום השלכות בינלאומיות. לא תמצאו על כך כתבות בבי.בי.סי ולא מאמרי מערכת ב"ניו יורק טיימס" או ב"גרדיאן".

כמובן, באווירה הפוליטית הביזארית של ימינו, ייתכן שיש ליברלים שמסוגלים לטעון כי הוצאה להורג של אדם מפני שמכר אדמה ליהודי אינה הפרה של החוק הבינלאומי.

סביר כי בין אותם ליברלים יימצאו גם כאלו שהיו אומרים כי אם ערבי ירד לשפל המדרגה ומכר אדמה ליהודי, לבטח מגיע לו שיוציאו אותו להורג.

בנוסף, רבים מהליברלים יטענו כי נושאים מסוג זה הם עניינים פנים?פלשתיניים, וכי על הפלשתינים לפתור אותם ללא התערבות חיצונית. האומנם זו גישה הגיונית והוגנת? ומדוע כאשר ערבי?ישראלי נתקל באפליה בכל הקשור לרכישת קרקעות, הדבר מביא באופן קבוע לזעקות חמס בינלאומיות?

הנשיא אובאמה, שלא הפגין עכבות כלשהן בהפעלת לחץ פומבי על ישראל להארכת ההקפאה בהתנחלויות, נתן לפלשתינים יד חופשית בעניין זה וסירב לומר על כך דבר.

באופן בלתי מפתיע נושא זה גם לא הועלה בפני מועצת הביטחון של האו"ם, ולא היתה אפילו רמיזה להקמתה של ועדת חקירה.

בין "הליברלים" יש גם כאלו שאולי באמת מאוכזבים באופן אישי מכך שהפרטנר המתון שלנו לשלום, מחמוד עבאס, חידש את המדיניות הברברית הזו, אשר במקרים קודמים כבר הביאה לרצח פלשתינים שלכאורה מכרו אדמות ליהודים.

אך גם הם טוענים כי ליו"ר הרשות הפלשתינית אין ברירה אלא לתמוך במדיניות הזאת, משום שהנושא קרוב ללב העם הפלשתיני, אשר רבים מהם "למדו" על ידי הדרשנים במסגדים כי היהודים "הם צאצאי קופים וחזירים".

* * *

לפיכך השאלה שזכותנו לשאול היא כזו: איך הנשיא אובאמה והממסד הליברלי בארה"ב יכולים לצפות מישראל להגיע להסדר עם הסקטור הנחשב "מתון" בחברה הפלשתינית כאשר גם המתונים חוגגים את ימי השנה לזכרם של מחבלים שטבחו באזרחים יהודים? איך הם יכולים לצפות מאיתנו להגיע להסכמה עם פלשתינים אשר מוציאים לפועל מדיניות שלפיה מותר להרוג כל אחד שימכור חלקת אדמה ליהודי?

בשעה שכולם עוסקים בהקפאה, יש לשאול את השאלה המשמעותית: האם ניתן להגדיר את מנהיגי הרשות כפרטנרים לשלום?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully