וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מברכים: "רה"מ עמד על עקרונותיו"

פנחס וולף

26.9.2010 / 21:44

השר ישראל כץ אירח בחצר ביתו כ-2,500 פעילי ליכוד, בהם גם מספר שרים, ובירך את נתניהו על סיום הקפאת הבנייה בגדה. "רה"מ עמד על העיקרון שמנהלים מו"מ בלי תנאים מוקדמים. טוב שעומד מנהיג שרוצה שלום תוך שמירה על העקרונות"

שי מכלוף

.(צילום: שי מכלוף. עריכה: עידן גוראל)

שר התחבורה ישראל כץ אירח הערב (ראשון) בחצר ביתו שבכפר אחים כ-2,500 חברי ליכוד, בהם השרים לימור לבנת, דן מרידור, יולי אדלשטיין ויוסי פלד, סגני השרים איוב קרא ולאה נס וחברי הכנסת זאב אלקין, דני דנון, אופיר אקוניס וציפי חוטובלי. כץ התייחס לנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות שתסתיים הלילה בחצות ואמר כי "מהלילה יוכלו המתיישבים שיש בידיהם היתרי בנייה לבנות מחדש את בתיהם".

"אני רוצה לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו שעמד על העיקרון שמנהלים משא ומתן ללא תנאים מוקדמים. טוב שעומד מנהיג שרוצה שלום תוך שמירה על העקרונות של מדינת ישראל", אמר כץ. מלבד ההקפאה, כץ התייחס גם לשיחות הישירות עם הפלסטינים ואמר כי "העקרונות שעלינו לעמוד עליהם הם בראש ובראשונה לשמור על ירושלים מאוחדת".

לדברי השר, "עלינו להשיג גבולות בני הגנה עם סידורי ביטחון. כל הסדר עם הפלסטינים חייב לשמור על הקשר ההדוק למקומות הקדושים ועלינו לשמור על התושבים ועל הישובים היהודים כחלק ממדינת ישראל. ישנו גם נושא הפליטים והשאיפה הפלסטינית להכניס לתוך ישראל עשרות, מאות ומיליוני פליטים, וישראל חייבת לעמוד על כך שתמנע כניסת הפליטים, וכפועל יוצא הכרה בישראל כמדינה יהודית עם שוויון זכויות למיעוטים שבה", אמר.

"רק הנהגה פלסטינית שתאמר לעמה את האמת ותכיר במדינת ישראל תהיה פרטנרית אמיתית לשלום. נכון לעכשיו הם אומרים את ההיפך וכך קשה להגיע להסדר. אני רוצה לברך את נשיא ארצות הברית ברק אובמה שבנאומו בעצרת האו"ם הכיר בישראל כמולדתו של העם היהודי. אני משוכנע שהוא יודע שחברון, שילה ובית אל הם חלק מהמולדת ההיסטורית של העם היהודי".

בנוגע לכביש המתוכנן מקריית ארבע למערת המכפלה אמר שר התחבורה: "ראיתי את הדרך העלובה למערת המכפלה והוריתי לסלול את הדרך מקרית ארבע למערה שתקרא 'דרך האבות והאמהות'. הפקידים שאלו אותי לפי איזה קריטריון נסלול את הכביש. השבתי שנסלול אותו לפי הקריטריון היהודי, הלאומי וההיסטורי שבזכותו אנחנו כאן לנצח נצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully