וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפיגוע: בדרום הר חברון חידשו הבנייה

26.9.2010 / 21:30

עוד לפני שנודע על פיגוע הירי באזור, תושבי ההתנחלות כרמל בדרום הר חברון ציינו את תום הקפאת הבנייה והניחו אבן פינה למרכז חדש לגיל הרך. "ההחלטה לקיים את הטקס דווקא היום היא סמלית"

יום אחרון להקפאה: עוד לפני פיגוע הירי שאירע ביישוב טנא-עומרים, הניחו היום (ראשון) תושבי ההתנחלות כרמל שבמועצה האזורית דרום הר חברון, את אבן הפינה למרכז החדש והצנוע לגיל הרך בהתנחלות. המבנה ייקרא על שמן של מתת רוזנפלד-אדלר וכנרת מנדל ז"ל, תושבות כרמל שנרצחו בפיגוע בגוש עציון באוקטובר 2005. המרכז המתוכנן יכלול שלוש כיתות פעוטון וגן לילדים. הוא יאכלס 25 ילדים בגילאי שלושה חודשים עד ארבע שנים.

קובי כהנא, מזכיר ההתנחלות כרמל בה חיים 450 אנשים, מתוכם 250 ילדים, אמר שעות ספורות לאחר הטקס, כי " ההחלטה לקיים את הטקס דווקא היום היא סמלית ונובעת בהחלט מהחלטת הממשלה הבלתי נסלחת על צו ההקפאה ביהודה ושומרון".

עשרת החודשים האחרונים בכרמל מתוארים על ידי כהנא כסיוט עבור הילדים בגיל הרך. לדבריו, "הגענו למצב שהפעוטון שלנו בתפוסה מלאה. צו ההקפאה לא אפשר בנייה נוספת, ונאלצנו לחלק מבנה קיים לשניים, על חשבון התושבים, כדי ש-45 הילדים שלנו לא יטופלו במבנה כל כך צפוף".

"התושבים בכרמל נמנעו מלבנות במשך כל תקופת ההקפאה ונשמעו לצו כלשונו", אמר כהנא. "אם הצו יוארך, אני מאמין שאנחנו נפסיק להיות 'ילדים טובים'. אנחנו חייבים לחיות – זה ממש לחיות או לחדול. מבחינתנו ההקפאה היא ביטוי של חולשה של ממשלת ישראל. המשך תהליך ההקפאה הוא סכין בגב של הציונות וההתיישבות הציונית בפרט. אנחנו לא רואים איזשהו סיכוי של המשך תהליך אנטי ציוני שכזה. זה יפיל את ישראל לתהום ממנו היא לא תוכל להיחלץ". כהנא הוסיף ואמר כי "החזרה לחידוש הבנייה בהתנחלויות תיתן לישראל את היכולות המתאימות במשא ומתן מול הפלסטינים, בכך שמדינת ישראל תוכיח שהיא יודעת לעמוד על שלה".

"מענה בסיסי לצרכי היישוב"

צביקי בר חי, ראש מועצת דרום הר חברון נכח בטקס ואמר כי עוול הקפאת הבנייה הוסר. לדבריו, "הנחת אבן הפינה למבנה זה היא דוגמא קלאסית למענה בסיסי לצרכיו של יישוב, שנאסר עליו בדרך לא לגיטימית לחדש את הבנייה".

ראש המועצה העריך כי תוקפו של צו ההקפאה לא יימשך, וציין כי "אם הוא יימשך, מדובר באבדן אמינותה של הממשלה והחברים בה. ההחלטה על ההקפאה לקחה את החלק באוכלוסייה שנושא בנטל אולי יותר מכולם ופגעה בו, בצורה לא סבירה".

משפחותיהן של מתת רוזנפלד-אדלר וכנרת מנדל בחרו שלא להתראיין לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully