וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם החרדים מתגייסים לחידוש הבנייה בשטחים

מוטי לוי

26.9.2010 / 20:00

על רקע סיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות בעוד מספר שעות, פועלת אגודת "חרדים למען יו"ש" לגבש מועצה של רבנים חרדים שתעסוק בנושאים מדיניים ופוליטיים. רבנים: מותר לבנות גם במהלך חול המועד סוכות, כי מדובר במצוות יישוב הארץ

אגודת "חרדים למען יהודה ושומרון" מגבשת בימים אלה, על רקע תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, התארגנות של רבנים בכירים ועסקנים במגזר החרדי, שיעסקו בעניינים מדיניים ופוליטיים בציבור החרדי. כך נודע הערב (ראשון) לוואלה! חדשות.

בנוסף, האגודה הודיעה הערב כי היא פועלת ב"מתכונת חירום" לקראת פקיעת צו ההקפאה הלילה בחצות. בהודעה מטעמה נאמר: "איננו מתרשמים כלל מהודעות תקשורתיות בנושאי שבירת ההקפאה. ברור שההקפאה במתכונת זו או אחרת נשארת, והלוואי ונתבדה. בכל אופן האגודה פועלת כעת במתכונת חירום". כמו כן, הקימה האגודה החרדית מאהל מחאה בעיר מודיעין עילית, ממנו יוצאים סיורים לגבולות העיר כדי להציג מקרוב את השפעתה של ההקפאה.

בימים האחרונים פנו תושבים חרדים שמתגוררים באזורים בהם הוקפאה הבנייה למספר רבנים ושאלו אותם בדבר האפשרות של התחלת הבנייה הערב, בתום ההקפאה, נוכח העובדה שמדובר עדיין בעיצומו של חג הסוכות. רבנים חרדים, ביניהם הפוסק החרדי הנודע הרב שמואל ווזנר המתגורר בבני ברק והרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר, פסקו כי חרף העובדה כי בדרך כלל אסורה הבנייה בתוך ימי החג, מאחר שמדובר במצוות יישוב ארץ ישראל, הדבר מותר.

הרב שמחה קוק, רבה של העיר רחובות, אמר לוואלה! חדשות, בהתבטאות ראשונה בנושא, כי "מדובר בעניין מצער ביותר עבור כל עם ישראל. יחד עם כולם אני מקווה שההקפאה תפוג בזמן. זה לא בסדר שהערבים בונים בכל מקום, גם בירושלים, ורק לנו אסור לבנות".

הרב קוק, נחשב למקורבו של מנהיג הציבור הליטאי הרב יוסף שלום אלישיב, והוא אף מונה על ידו לאחרונה לכהן כרב בית הכנסת החורבה בירושלים. בימים האחרונים גוברים בציבור החרדי קולות שלא נשמעו בעבר בנושאים מדיניים, הקוראים להפסיק את ההקפאה ולא להסכים לכינונה של מדינה פלסטינית. בין היתר נשמעים רבנים נודעים הנמנים על ההנהגה החרדית הבכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully