וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עזר: גופת הישראלי שנרצח באומן לא נותחה

מוטי לוי ופנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

26.9.2010 / 18:42

בעקבות לחצים שהפעילו שרים מישראל וחברי הקהילה היהודית, הסכימו הרשויות באוקראינה לבצע בדיקה חיצונית בלבד בגופתו של שמואל טובול, חסיד ברסלב שנרצח באומן. הבדיקה הוכיחה: טובול נרצח באמצעות שתי דקירות של סכין קומנדו

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

אחרי מאמצים רבים, שכללו התערבות של שרים מישראל, בינהם אלי ישי ואביגדור ליברמן, ושל משרד החוץ, הסכימו הרשויות באוקראינה לבצע בדיקה חיצונית בלבד בגופתו של שמואל טובול בן ה-20 שנרצח הלילה (ראשון) בעיר אומן במדינה. יעקב זילברמן, מנכ"ל הקהילה היהודית בקייב ונציג זק"א באוקראינה, סיפר לוואלה! חדשות כי נציג זק"א היה נוכח בבדיקה.

לדבריו, הגופה עברה בדיקה חיצונית בלבד ללא בדיקה פנימית, שבסופה קבעו הפתולוגים שמדובר ברצח מכוון שהתבצע באמצעות שתי דקירות של סכין קומנדו. שלושת החשודים במעורבות ברצח עדיין עצורים ונחקרים בידי המשטרה באוקראינה.

הגופה שוחררה מידי השלטונות המקומים וככל הנראה הערב יתקיים טקס הלוויה קצר בעיר אומן ומחר תועבר הגופה לעיר קייב, משם היא תועלה לטיסת אל על בשעה 12:00 מקייב לתל אביב. זילברמן הבהיר כי "שחרור גופה בתיק של רצח ללא נתיחה באוקראינה הוא הישג גדול מאוד".

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי בשל העובדה שמדובר בחשד לאירוע פלילי, הדבר מחייב נתיחה של הגופה על פי החוק האוקריאני, אך "עם זאת האוקריאנים נעתרו לבקשת ישראל ופניית השר ליברמן שהניתוח יהיה מקומי בלבד, בנוכחות רב של הקהילה היהודית בקייב. שגרירות ישראל באוקריאנה מטפלת כעת בהעברת גופת הנרצח לישראל". במשרד החוץ הוסיפו ואמרו כי המאמצים למנוע את ניתוח הגופה נעשו מליל אמש ונטלו בהם חלק שגרירת ישראל בקייב זינה קלייטמן, וסמנכ"ל משרד החוץ פיני אביבי.

מוקדם יותר הבהיר יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי כי "אם יהיה צורך, אטוס לאומן כדי למנוע את הנתיחה". ישי והשר לענייני דתות, יעקב מרגי, החליטו להתערב כדי למנוע את נתיחת גופתו של טובול, ולשם כך הם פנו למשרד החוץ הישראלי ויצרו קשר עם שרים אוקראינים. כמו כן, ניהלו השרים קשר רציף עם משפחתו של טובול ועם בית החולים בו נמצאת הגופה.

טובול נדקר הלילה למוות באומן. אחיו, רפאל בן ה-23, נדקר גם הוא ונפצע באורח קל. שני בני אדם נעצרו בחשד לביצוע הדקירה. מפרטי המקרה עולה כי שני אזרחים אוקראינים, שככל הנראה היו שיכורים, שברו שמשה ברכב משפחתם של השניים. הרכב חנה מתחת לבית בבעלות המשפחה בעיר, ושני האחים ירדו על מנת לסלק את האוקראינים מהמקום. אז דקר אחד האוקראינים את האחים. לפני שהתמוטט הספיק הנרצח להגיד לאחיו: "דקרו אותי בלב" ולאחר מכן מת מפצעיו.

היום מציינים חסידי ברסלב 200 שנה למותו של הרבי נחמן מברסלב. כ-200 חסידים הגיעו לעיר על מנת לציין את התאריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully