וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבנו את ההתנחלויות - תחריבו את אובמה

מתיו סילבר

26.9.2010 / 15:25

ההחלטה על הפסקת ההקפאה תוביל לחבלה בעניינו של הממשל האמריקאי בתהליך השלום. בניגוד לפעם הקודמת, הפעם ישראל תתקשה לדחות את הביקורת כלפיה

המעורבות האמריקנית לא תאריך ימים, במקרה של בנייה ישראלית נחרצת בתום תקופת ההקפאה. ימי חסד שניתנים לכל נשיא חדש בארה"ב חלפו מזמן, והנשיא אובמה נאבק כעת בסוג של מאבק הישרדות – נשארות אומנם לאדמיניסטרציה שלו עוד שנתיים, אך תבוסה למפלגתו הדמוקרטית בבחירות לקונגרס שייערכו בעוד שישה שבועות תכרסם את יכולתו המעשית לחולל תיקונים מיוחלים, להשקפה הליברלית בארה"ב, בתחומי בנקאות, חינוך ועוד.

הצלת תהליך השלום לא יכול להוות סוגיה משמעותית בסדר היום של הנשיא בעת זו. מה גם שמאז ולתמיד מפעל ההתנחלויות נחשב בעיני הממשל והציבור בארה"ב כמכשול לשלום, ואין לאנשי ההסברה שלנו כעת שום סיכוי לשכנע את אובמה ואנשיו כי היו סיבות מוצדקות להחלטת ממשלת נתניהו לא להאריך את תקופת ההקפאה.

במקרה הטוב, הממשל האמריקאי יימנע בימים הקרובים מלהטיח הטחות על ממשלת ישראל עבור כישלון השיחות ההולך ומתגבש. במקרה הפחות טוב, והוא תרחיש אפשרי בהחלט, כשל זה בשיחות יביא לפרוץ האינתיפאדה השלישית, עשור לאחר שההתקוממות השנייה אירעה על רקע עלייתו של אריאל שרון להר הבית. אז לא היה קשה כל כך לדוברים ישראלים להסביר לקהלים מתונים, יחסית, בעולם, כי צעדו של שרון שימש עילה עבור הפלסטינים, וכי השורש האמיתי לפרוץ האלימות היה סרבנותם של ערפאת ואנשיו להשלים עם הצעות ישראליות סבירות בוועידת קמפ דוויד.

הפעם, להבדיל, קשה הרבה יותר יהיה למדינת ישראל לדחות את דברי הביקורת, לפיהם ממשלת ימין בארץ התעקשה על חידוש מפעל ההתנחלויות ובדרך זו גרמה לעוד סיבוב עקוב מדם בתולדות הסכסוך היהודי-הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully