וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: "נבנה על אפם וחמתם של הצוררים"

26.9.2010 / 15:40

שעות ספורות לפני תום מועד הקפאת הבנייה, הניחו ראשי המתנחלים אבן פינה לגן ילדים בקריית נטפים. ראש המועצה האזורית שומרון הצהיר: "בכל ההיסטוריה קמו מנהיגים שהתנכרו לעם ישראל, אך הם נעלמו מהבמה. אנו נמשיך לבנות ולפתח על אפם וחמתם של כל הצוררים מבית ומחוץ"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

צו הקפאת הבנייה בהתנחלויות יפוג הלילה בחצות, אולם המתנחלים הקדימו חזון למועד וקיימו אחר הצהריים (ראשון) טקס הנחת אבן פינה לגן ילדים בהתנחלות קריית נטפים הסמוכה לאריאל. למקום הוזמנו עיתונאים רבים, אך בשל העובדה שמדובר בהקמת מבנה ציבורי, אין למעשה עבירה על צו ההקפאה, וכוחות משטרה וצבא לא נכחו במקום.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, נאם בטקס ואמר כי אסור למתנחלים לקפוא על שמריהם ולהאמין שממחר תחדל ההקפאה. "כשמתחילים לדבר במלים 'גושים', הם מתכוונים לעקירה של כמאה אלף יהודים", אמר איש הימין. "אני מציע לנו להיערך לכך שההקפאה תימשך, אולי לא עכשיו, אך אולי בעוד שבועיים או חודש. שלא נהיה חלשים, כי עוד נצטרך להשקיע את מאמצינו בנושא כך שלא נאפשר שירימו יד על נושא הבנייה בארץ ישראל".

למרות קריאתו של ראש הממשלה לחברי הליכוד להוריד פרופיל בכל הקשור לבנייה בשטחים, ח"כ דני דנון, נכח בטקס וקרא לנתניהו שלא להתקפל אל מול הדרישות להמשיך את ההקפאה, ושיידע שתנועת הליכוד עומדת מאחוריו. "יש לנו כבוד לנשיא האמריקאי, אך אנחנו מבקשים ממך לכבד את הדמוקרטיה בישראל ואת זכותו של העם היהודי לבנות בארץ הקודש", אמר דנון.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, פנה לנשיא ארצות הברית ואמר: "חוסין אובמה, ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולעם היהודי על ידי הטאבו החזק בעולם והוא התנ"ך. בכל ההיסטוריה קמו מנהיגים שהתנכרו לעם ישראל, אך הם נעלמו מהבמה. אנו נמשיך לבנות ולפתח על אפם וחמתם של כל הצוררים מבית ומחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully