וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "ההקפאה פגעה קשות במערכת החינוך"

26.9.2010 / 17:00

שעות לפני תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, מלינים אנשי חינוך ביהודה ושומרון על מחסור בכיתות שנוצר בשל היעדר אישורי בנייה. ח"כ אורלב: "ניהלנו מלחמה על כל כיתה וכיתה"

לקראת תום מועד הקפאת הבנייה, טוענים היום (ראשון) אנשי החינוך ביהודה ושומרון כי חודשי ההקפאה יצרו מחסור חמור בכיתות ובמבני ציבור בהתנחלויות. יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), אמר כי ניהל מאבקים ממושכים בניסיון לאשר תוספת כיתות לטובת ההתנחלויות במהלך תקופת ההקפאה.

"בין אם היה מדובר במבני קבע ובין אם במבני חינוך זמניים, תמיד ניהלנו מלחמה מתישה על כל כיתה וכיתה מול המשרד", אמר ח"כ אורלב. "היה פער גדול מאוד בין הצהרות הממשלה לגבי אי פגיעה ב'מרקם החיים' ביהודה ושומרון לבין מה שקרה בשטח. הארכת תוקפו של צו ההקפאה בהתנחלויות תיצור מצב בלתי אפשרי עבור התושבים. אני חוזה מרי אזרחי פעיל נגד הממשלה שיכלול את הפרת החוק והוראות הממשלה. סיעת הבית היהודי – מפד"ל חדשה תפרוש מהקואליציה בוודאות", איים אורלב.

גם הרב יעקב ליבי, ראש אגף החינוך במועצה אזורית בנימין, טוען כי ההקפאה יצרה משבר במערכת החינוך במועצה. "יש לנו צורך ב-40 כיתות לימוד חדשות מדי שנה. למרות הבטחת הממשלה, 40 כיתות חדשות במועצה לא אושרו. יזמנו פגישת חירום מרובעת בנוכחות ראש הממשלה, שר החינוך ושר המשפטים שלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים. נוצר לחץ נוראי, ובקשתנו התקבלה".

"יבבות המתנחלים לא אמינות"

אהרון פניאל, מנהל ביה"ס 'דביר' בהתנחלות עתניאל, מספר על מקרה בו עוכבה בנייה של כיתה לתלמידי החינוך המיוחד. "הזמנו מכולת מחסן לבית הספר במטרה לפנות שטח לכיתה חדשה של שמונה תלמידים בחינוך המיוחד. המחסן נתקע במחסום צה"לי, מכיוון שנחשד כמבנה התיישבותי שלא החזיק באישורים המתאימים, וחזר למפעל שבו הוא יוצר. שנת הלימודים נפתחה ללא מבנה לתלמידים בחינוך המיוחד, וכל הציוד שהיה אמור לעבור למחסן עדיין זרוק במסדרונות בית הספר", אמר פניאל.

מנגד, אמר שר החינוך לשעבר יוסי שריד, כי המתנחלים עושים שימוש ציני בילדים כדי להשיג את מטרותיהם. "יבבות המתנחלים אף פעם לא אמינות בעיניי. מה יותר נוח מאשר להשתמש בעילה של בתי ספר כדי לשבור את מחסום ההקפאה? מה יותר נוח מאשר להשתמש בילדים כתירוץ? אני לא שמעתי על ילד אחד ביו"ש שנשאר מחוץ למערכת החינוך. צריך לזכור שבהתנחלויות הכיתות קטנות במיוחד, והלוואי על כל ילד בישראל מן 'צפיפות' שכזו", סיכם שריד.

ממשרד החינוך וממשרד הביטחון לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully