וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: ישראל מחזיקה "תאי ריגול רדומים" בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.9.2010 / 12:52

בכיר במנגנון ביטחון הפנים של חמאס טוען כי ישראל מחזיקה בתוך הרצועה מספר מרגלים שמיועדים למלא משימות מיוחדות. לדבריו, חשיפת הרשת לימדה את חמאס על דרכי הפעולה של ישראל

בכיר במנגנון ביטחון הפנים של חמאס ברצועת עזה, מוחמד לאפי, חשף היום (ראשון) כי ישראל מחזיקה מספר מרגלים ברצועת עזה המהווים "תאים רדומים", דהיינו הם יופעלו ברגע שישראל תבקש מהם למלא משימות מיוחדות. בראיון לתחנת הטלוויזיה "אל-אקצא" המזוהה עם חמאס, אמר לאפי כי חמאס כבר עצר בכיר צבאי של פתח בחשד שריגל אחר חמאס, אחר מנגנוני הביטחון שלו, אחר הזרוע הצבאית שלו ואחר פעילות ממשלת חמאס ברצועה.

לאפי סיפר שחמאס השיג הקלטה של שיחה בין אחד המרגלים לבין המודיעין הישראלי, שבה מתבקש המרגל להקים חולייה של אנשי פתח על מנת לעקוב אחר חמאס ולחשוף עליו פרטים. "כעת אנחנו מבינים הרבה יותר אתה שיטות שבהן עושה ישראל שימוש כדי ליצור קשר עם סוכנים. ישראל מנסה לגייס סוכנים תוך ניצול המצור המוטל על עזה. היא מנסה לגייס דייגים בים, למשל. אבל רוב הניסיונות נעשים דרך האינטרנט או הטלפון הנייד".

דבריו של לאפי מגיעים לאחר שמשרד הפנים בממשלת חמאס חשף בשבוע שעבר מידע המוכיח לכאורה כי ברצועה פעלה רשת של משתפי פעולה שעבדו עבור השב"כ וביצעו, לטענת חמאס, "פשעים חמורים". דובר משרד הפנים, איהאב א-רסין, אמר במסיבת עיתונאים בעזה כי הרשת ביצעה פעולות שונות לטובת השב"כ החל מתקופת האינתיפאדה הראשונה ועד לימים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully