וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המהומות: רבבות בברכת הכהנים בכותל

מוטי לוי

26.9.2010 / 11:40

עשרות אלפי מתפללים הגיעו לכותל המערבי בירושלים לתפילת שחרית של חג הסוכות. בסיום התפילה ערכו 400 כהנים את טקס הברכה המסורתי. רב הכותל: "קורא למוסלמים להרגיע את הרוחות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

תחת אבטחה כבדה, התכנסו הבוקר (ראשון) עשרות אלפי אנשים ברחבת הכותל המערבי לתפילת שחרית של חג הסוכות. כמדי שנה התקיים בסיום התפילה טקס ברכת הכהנים ההמוני, במהלכו בירכו מאות כהנים את העולים לרגל לכבוד החג. בין המשתתפים היו גם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שר הפנים אלי ישי וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. טקס ברכת הכהנים ההמוני בחג הסוכות מתקיים כבר מזה למעלה מ-40 שנה. במהלך חג הסוכות צפויים להגיע לכותל המערבי מעל לחצי מיליון מבקרים.

לפי הערכות אנשי הקרן למורשת הכותל השתתפו באירוע השנה כ-30 אלף איש, כאשר בברכת הכהנים עצמה השתתפו כ-400כהנים. מדובר בכמות קטנה יחסית לשנים האחרונות, כנראה לנוכח סידורי הביטחון הנוקשים שיצרו קשיי תחבורה למקום.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין שמשתתף באירוע מדי שנה מאז סיום מלחמת ששת הימים אמר לוואלה! חדשות כי "התפללתי יחד עם כל עם ישראל לשנה הבאה בירושלים הבנויה – והשלמה". ריבלין מציין עוד כי "השמחה השנה הייתה מהולה בחשש קולקטיבי וכאב מסוים באשר לעתידה של ירושלים, מה שהשפיע גם כנראה על כמות המשתתפים שהייתה קטנה יותר משנים קודמות".

לאחר סיום טקס ברכת הכהנים נפתחה במקום סוכה בה קיבלו הרבנים הראשיים, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, לצד רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', את המשתתפים ובירכו אותם לרגל החג. הרב רבינוביץ' אמר כי "קיבלנו עידוד רב מכך שעם ישראל מחובר לירושלים ומחובר לכותל המערבי ועולה לרגל, למרות הרגישות הבטחונית". רבינוביץ' ניצל את ההזדמנות בכדי לקרוא למנהיגים המוסלמים להרגיע את הרוחות. "אני קורא להם לשמור על מרקם היחסים העדין, למנוע מהמסיתים להיכנס ולהשתרבב לעיר העתיקה, למנוע את האלימות ולהחזיר את השקט לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully