וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנייה הרסנית

מעבר לדימוי העולמי, שיחזיר אותנו הלילה בחצות להיות מדינה כובשת וכוחנית, הבנייה בשטחים חייבת להדאיג קודם כל את אזרחי ישראל שעדיין מאמינים שישראל רוצה ויכולה להישאר מדינה יהודית ודמוקרטית

כמו סינדרלה, הלילה בחצות, יחד עם צו ההקפאה יפוג גם הרושם החיובי שהצליח נתניהו ליצור בדבר רצונו בהשגת הסדר שלום, וישראל תחזור להיראות מול העולם כמדינה כובשת וכוחנית אשר לעולם לא תסכים לוותר על האחיזה בשטחים. בהינף בולדוזר אחד, ימחקו כל הניסיונות הישראלים להסביר, לשכנע ולקדם מדיניות אוהדת כלפי ישראל והתמונות מאתרי הבניה הם שיחריבו כל ניסיון לקבלת תמיכה בין לאומית.

אולם, הבנייה בשטחים חייבת להדאיג קודם כל את אזרחי ישראל שעדיין מאמינים שישראל רוצה ויכולה להישאר מדינה יהודית ודמוקרטית. בשנים האחרונות פעילים ותיקים של "שלום עכשיו" אשר מבקרים בסיורי שטח בשטחים חוזרים לביתם ובליבם ייאוש, חזון שתי המדינות הולך ומתרחק בקצב מסחרר והבנייה בהתנחלויות מצליחה להגשים את ייעודה המרכזי, טרפוד כל סיכוי להתנתקות מהפלסטינים ונסיגה משטחי הגדה.

מתעלמים מהפרות החוק וממשיכים לתמוך

מספר המתנחלים קרוב ל-320,000 ובנסיעה בשטח ניתן לראות מאות התנחלויות ונקודות יישוב שהתפתחו במהלך השנים ללא הפסקה. אין עוד אזור במדינת ישראל שזכה לתמיכה ולסיוע כה נדיב מצד הרשויות תוך התעלמות מהפרות החוק ובניית יישובים שלמים שלא כחוק. גם כרישי נדל"ן לקחו חלק בחגיגה וחברות קבלניות רבות מצאו עצמם מעורבים בפרויקטים רווחיים בעיקר בהתנחלויות החרדיות.

בזמן שפתרון שתי המדינות הפך בשיח הישראלי לקונצנזוס, הנהגת המתנחלים לא עצרה לרגע ושירטתה עבור כולנו את גבולותיה האמיתיים של המדינה ובאמצעות לחץ פוליטי הצליחה לטשטש כמעט לחלוטין את גבולות הקו הירוק. כעת, רגע אחד לפני חצות, מבקש ראש הממשלה להתנער בפועל מהצהרותיו בדבר הצורך בשתי מדינות ולאשר מחדש את המשך הפיכת השטחים לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. במקום בו נדרשת מנהיגות ואומץ, נכשלו נתניהו וברק וכעת גם הם ימשיכו לתרום את חלקם בהפיכת ישראל למדינה דו לאומית.

לעצור את הפיכת ישראל למדינה דו לאומית

כל הניסיונות לדבר על הקפאה בירוקרטית והקפאה שקטה אינם מספקים, ברגע שיפוג צו ההקפאה, ראשי הרשויות ביו"ש יוכלו להתחיל במתן אישורי בנייה ל- 13,000 יחידות דיור אשר כבר קיבלו בעבר אישור ממשלה, חלקן הגדול בהתנחלויות המבודדות, עמוק בלב השטח. ללא צו חדש האוסר על הבנייה, את המדיניות בשטח תנהל מועצת יש,ע ולא ממשלת ישראל. תמונות הבולדוזרים בשילה, בית אל, קריית ארבע ותפוח הן רק עניין של זמן.

רגע לפני חצות, חייבים הכוחות המתונים במדינת ישראל, מצביעי קידמה, העבודה ומרצ, לא להשלים עם רוע הגזירה ולעצור את הפיכת ישראל למדינה דו לאומית, הגיע רגע האמת של הממשלה הנוכחית ולראשונה מזה שנים על ישראל לבחור, התנחלויות או תהליך שלום, שתי מדינות או מדינה דו לאומית. ללא הכרעה ברורה, ימשיכו תמשיך המנהיגות המדינית לדבר בשפת שתי המדינות ובפועל תטרפד כל סיכוי להשיגו.

* הכותב הוא מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully