וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילונית טוענת: חרדים תקפו אותי במאה שערים

איילה חננאל ומוטי לוי, מערכת וואלה! חדשות

26.9.2010 / 10:47

בתיה ליטמן, חילונית תושבת י-ם, ביקשה לצפות בחגיגות "בית השואבה" בשכונת מאה שערים. לטענתה, מספר חרדים התגודדו סביבה ותקפו אותה. המשטרה פתחה בחקירה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"שמחת בית השואבה" נוסח שכונת מאה שערים: כחלק מחג הסוכות, נוהגים תושבי השכונה החרדית לחסום את רחובותיה לכניסת נשים בעת שהגברים עושים את דרכם לבתי הכנסת, כך עולה מתקרית שאירעה אתמול (שבת) כשצעירה חילונית הותקפה לטענתה ברחוב הראשי בשכונה, רק משום שביקשה לחזות בחגיגות.

אתמול בשעות הערב ביקשה בתיה ליטמן, בת 29 תושבת ירושלים, לצפות בחגיגות בית השואבה בשכונה החרדית, אלא שלדבריה עם כניסתה לרחוב, הותקפה על ידי מספר חרדים שצעקו לעברה והיכו אותה. "הרחוב התמלא באנשים שצעקו לי 'שיקסע' ובעטו בי, צרחתי בפחד, לא ידעתי אם אצא משם", סיפרה. לאחר שמספר עוברי אורח, חרדים ודתיים-לאומיים חילצו את ליטמן, היא מיהרה להגיש תלונה במשטרת ירושלים בגין התקיפה. המשטרה אישרה כי הוגשה תלונה וכי נפתחה חקירה.

התקרית הזו מגיעה לאחר שבתקופה האחרונה פועלים מספר ארגונים ירושלמיים לאפשר צעידת נשים במאה שערים, לצד הגברים. אלא שלדברי הארגונים, המשטרה והעדה החרדית לא עמדו בהתחייבויות שהושגו לפיהן נשים יוכלו לצעוד בכל רחובות השכונה. "בעקבות האלימות הקשה ולאחר שהמשטרה והעדה החרדית לא עמדו בהתחייבויותיהן, לדאוג כי נשים יוכלו ללכת בשכונה בחופשיות במהלך חג הסוכות", תוגש בשעות הצהרים עתירה לבג"ץ בדרישה להורות למשטרה לאפשר צעדת נשים בשכונת מאה שערים בצעדת מחאה המתוכננת למחר.

העתירה, לדברי יוזמיה, תוגש "במחאה על סגירת רחובות ראשיים לכניסת נשים שהיא עוד צעד אלים, בדרך לדחיקת רגליהן של נשים מהמרחב הציבורי בירושלים". בעתירה, נכתב בין היתר כי "אמירה כאמור (איסור הצעדה) אין בה אלא בכדי מתן גיבוי שלטוני להחלטה הפסולה לאסור כניסתן של נשים לרחוב הראשי. האיום באלימות אמור היה לחזק את מחויבותה של המשטרה להעמיד כוחות משמעותיים בשכונה, שם מאיימים לפגוע בנשים שיבקשו לנהוג בהתאם לזכויותיהן הבסיסיות, במקום זאת, מודיעה משטרת ישראל, קבל עם ועדה על כניעה לכוחות חשוכים ועל חוסר יכולתה להתמודד עם מי שמאיימים על שלטון החוק".

מרים זלקינד מארגון אל"ה (אקדמיה ללא הטרדה), ממגישות העתירה, מסרה כי "זו ההזדמנות של בית המשפט לומר באופן ברור, שאין מקום לאלימות והדרה של נשים מהמרחב הציבורי. חשוב להבין שהיום זה רחובות במאה שערים, אבל מחר ייאסר על נשים להיכנס גם למדרחוב הראשי בירושלים".

"אצלנו אף אחד לא אוהב תקשורת"

יואליש קרויס, קמב"ץ העדה החרדית אמר לוואלה חדשות! כי "מדובר בסך הכל בכביש של כמה עשרות מטרים בו נעשתה הפרדה בין נשים לגברים". קרויס ציין כי "המקום נסגר ונעשתה בו הפרדה בגלל שהוא נמצא מול בית כנסת, בו התקיימה שמחת בית השואבה בהשתתפות של מאות אנשים". קרויס הוסיף כי "הם הגיעו לרחוב הזה בכוונה בכדי להסריט את השומר שמבקש לא להיכנס לרחוב הספציפי הזה. האנשים מסביב חשבו שמדובר בתקשורת, ואצלנו אף אחד לא אוהב תקשורת".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה כי "המצב הנוכחי בו בריוני מאה שערים תוקפים נשים, עובדי ציבור ואפילו חברי כנסת אינו יכול להימשך. אם המשטרה ועיריית ירושלים החליטו להרים ידיים, וחוץ מהצגות מזדמנות אינם מסוגלים להשליט את החוק במקום, יש לשקול לפטור את עצמנו מעונשו של ציבור קיצוני זה. או שהמדינה תכפה את חוקיה ואת הסדר הציבורי במאה שערים ותגיב בתקיפות ובכל חומרת הדין כאשר נשים ואחרים מותקפים שם, או שתורחב האוטונומיה הדתית של השכונה גם לתחומים נוספים. אז, אנשי מאה שערים יוכלו להקים סביבם גדר ויהפכו את שכונתם לשמורת טבע שהכניסה אליה בכרטיסים בלבד, כשכל הוצאותיהם על חשבונם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully