וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: אם ההקפאה תימשך, נמשיך במו"מ יומי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.9.2010 / 10:40

יו"ר הרשות הפלסטינית הבהיר כי עמדת הרשות בנוגע להקפאת הבנייה בהתנחלויות לא השתנה, אך ציין כי יפנה למוסדות הפלסטינים במקרה של הפסקתה. "נפנה גם לליגה הערבית לשאול מה דעתה"

אבו מאזן מגלה גמישות? בראיון שהעניק הבוקר (ראשון) לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, נשאל יו"ר הרשות פלסטינית אם יפסיק את המשא ומתן במקרה שלא תושג הסכמה על המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בתגובה השיב אבו מאזן בשלילה: "במקרה כזה נפנה למוסדות הפלסטינים ואל ועדת המעקב של הליגה הערבית לשאול מה דעתם. אם נצליח להביא להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, המשא ומתן יתפוס תאוצה והוא ייערך מדי יום".

אבו מאזן גילה עוד כי עד כה לא הושגה שום הסכמה בנושא המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "אמרנו שאנחנו דורשים הפסקה מלאה של הבנייה בהתנחלויות לתקופה מוגבלת של המשא ומתן. אולם עד כה לא קיבלנו שום תגובה", אמר. הוא הוסיף כי נשיא ארה"ב ברק אובמה לא העניק לפלסטינים ערבויות לפיהן ההקפאה תימשך: "אובמה לא נתן ערבויות אך הביע עמדה כלפי ההתנחלויות, לפיה אין מנוס מהפסקת הבנייה בהן".

יו"ר הרשות נשאל האם קידום המסלול הישראלי-סורי מסייע למגעים בין ישראל לפלסטינים. "לא רק שהוא מסייע, אלא שאנחנו אף ביקשנו שהוא ייפתח. ביקשנו גם פתרון בעניין חוות שבעא. אנחנו הרי מבקשים שהמגעים בין ישראל לסוריה יתחדשו בתיווך טורקי. כל הדיבורים על כך שהמסלול הזה יהיה על חשבון המגעים בין ישראל לפלסטינים הם דיבורים חסרי בסיס".

בעניין הדרישה הישראלית להכיר בישראל כמדינה יהודית אמר כי הוא דוחה את הדרישה: "לא נסכים לפתור את הבעיה הדמוגרפית בישראל על חשבון הערבים. הם נמצאים בישראל מאות שנים לפני הקמת המדינה ולפני שהגיעו לשם היהודים. זכותם להישאר שם וזכותם להיות אזרחים שווי זכויות וחובות במדינה".

דוברו של יו"ר הרשות, נביל אבו רודיינה, התייחס הבוקר אף הוא להקפאה, אך בניגוד לאבו מאזן דבק במסר הקבוע של הפלסטינים, לפיו יש להאריך את הקפאת הבנייה כדי שהשיחות המדיניות יימשכו. "הממשל האמריקאי משקיע מאמצים כבירים כדי להביא להקפאת הבנייה בהתנחלויות ולהמשך המשא ומתן", אמר אבו רודיינה. "הממשל הבטיח להשקיע מאמצים גם בשעות הקרובות. אבו מאזן עומד על כך שההקפאה תימשך כדי להמשיך במגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully