וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לחברי הליכוד: אל תדברו על ההקפאה

26.9.2010 / 9:30

לקראת מועד סיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, דרש ראש הממשלה מחברי הליכוד להימנע ממתן ראיונות בנושא. יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון, לא שמע על הבקשה ואמר כי "אלפי חברי ליכוד מגיעים ליו"ש כדי להביע מסר שאנחנו עם ההתיישבות"

מערכת וואלה!

(צילום:ארכיון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הקפאה תקשורתית: ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש הבוקר (ראשון) מהשרים, מסגני השרים ומחברי הכנסת של הליכוד שלא להתראיין במהלך כל היום. מקורבי ראש הממשלה נימקו את דרישתו בכך ש"מדובר בזמן רגיש". הדרישה לחברי הסיעה נעשתה באמצעות לשכתו שפנתה הבוקר ללשכות השרים, סגניהם והח"כים.

עם זאת, במהלך היום צפויים להתקיים אירועים פומביים שיהיו פתוחים לתקשורת, בהם ישתתפו חברי כנסת של הליכוד. האירוע הראשון נערך הבוקר, כאשר יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין אירח בלשכתו את ראשי מועצת יש"ע וראשי הרשויות ביו"ש. האירוע השני ייערך בצהרים בעצרת לציון תום ההקפאה שמארגנים יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון וראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה ביישוב רבבה. בנוסף, שר התחבורה ישראל כץ יארח בסוכתו בכפר אחים אלפי חברי ליכוד.

במסגרת מאמצי ראש הממשלה לשמור על שקט ביום סיום ההקפאה, פנו אנשיו לח"כ דנון בבקשה שלא לקיים בצהרים את העצרת ברבבה, אך ציינו כי אם העצרת תתקיים, הדוברים מתבקשים לעדן את ההתבטאויות. עם זאת, נכון לעכשיו, נראה כי ההתבטאויות המתוכננות להיאמר בעצרת לא ישונו. דרישת ראש הממשלה לא הגיעה לח"כ דנון ובשיחה עם וואלה! חדשות הוא אמר כי "כבר בשעה זו מגיעים אלפי חברי ליכוד לסייר ביהודה ושומרון כדי להביע מסר ברור שהליכוד עם ההתיישבות".

דנון הוסיף כי "החל מהלילה מפסיקים את האפליה בין יהודים ביו"ש ליהודים בשאר חלקי הארץ, ואנחנו מחזירים את הליכוד לדרך האמיתית. אנחנו נגד תנאים מוקדמים ואם יש לחצים להעמיד תנאים מוקדמים, צריך לדרוש מהפלסטינים לשחרר את גלעד שליט, להפסיק את ההסתה ולהכיר במדינת ישראל".

"הסיכוי לפשרה בהקפאה - 50:50"

בתוך כך העריך שר הביטחון אהוד ברק את הסיכויים להגיע לפשרה לגבי סיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות כ-"50-50". ברק עושה את דרכו חזרה לישראל לאחר שקיים מגעים בנושא בניו יורק. בראיון לרשת BBC אמר ברק שבשובו הוא ינסה לשכנע את חברי הממשלה להגיע לפשרה, אך הוא לא בטוח שיצליח. עם זאת, הוא יותר אופטימי לגבי סיכוי שיחות השלום שהושקו בתחילת החודש. "אני חושב שיש סיכוי להשיג הבנה שתהיה מקובלת על הצדדים לגבי הקפאת הבנייה. אני חושב שהסיכוי שיהיה תהליך שלום הוא גבוה יותר", אמר ברק. "אני מקווה שהוא לא ייחסם על ידי סוגיית ההקפאה ושנמשיך במרץ רב לקראת מגעים משמעותיים והסכם".

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, צו הקפאת הבנייה בהתנחלויות יפוג בחצות. ההקפאה היא הדבק שהחזיק כנראה את מפלגת העבודה בתוך הממשלה, בעוד ששרי הימין קיבלו עליהם את הדין, אך בקושי. ההערכה כרגע היא שהארכת הצו תערער את יציבות הממשלה. כצפוי, לחצים כבדים הופעלו בימים האחרונים על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה להאריך את ההקפאה. עד עתה, נמשכים המגעים הקדחתניים בארצות הברית כדי למצוא נוסחה מוסכמת על ישראל ועל הפלסטינים בכדי להמשיך במשא ומתן, אולם עד כה לא הושגה הסכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully